Beograđani se svakodnevno susreću sa različitim problemima za čije rešenje se obraćaju nadležnim ustanovama.

Nije retka situacija da ostaju bez odgovora ili da im u opštini, inspekciji ili mesnoj zajednici kažu da za njihov problem nisu nadležni. Kako bi pomogla svojim sugrađanima Opština Zvezdara je za pitanja građana pre osam meseci osnovala Odeljenje za razvoj.

– Ideja za nastanak ovog Odeljenja nastala je zbog mnogih pitanja građana koji žive na teritoriji naše opštine, a koji su kao odgovor na svoja pitanja dobijali da ne postoji formalna nadležnost. Ono predstavlja medijatora i kontrolora, jer ukoliko za određeno pitanje nemamo nadležnost, onda oni koji rade u ovoj službi to prosleđuju instituciji koja treba da na njega odgovori. To se pokazalo kao vrlo uspešno rešenje, jer mi kao medijatori odgovor dobijemo mnogo pre nego ukoliko se građani sami obrate nadležnoj službi. Za osam meseci koliko Odeljenje postoji, ono opravdava moju ideju, ali se efekti njihovog rada ne vide u potpunosti i mislim da će vremenom njihov rad biti još kvalitetniji – kaže predsednik opštine Zvezdara Milan Popović.

Aleksandar Rebić, šef Odeljenja za razvoj kaže da je rad Odeljenja za građane besplatan, ukoliko se oni prvo obrate svojoj mesnoj zajednici, gde se vodi evidencija, organizuje se i procenjuje kome se zahtev prosleđuje, a ukoliko se obrate direktno na šalteru opštine, plaćaju se takse.

– Građani opštine Zvezdara nas mogu kontaktirati pozivanjem na broj telefona 3405-771 ili da pošalju imejl: razvojŽzvezdara.org.rs, kaže Rebić.

On ističe da su najviše pritužbi zaposleni ovog odeljenja imali na kanalizacionu mrežu, rupe u asfaltu, javnu rasvetu ali i dotrajale zgrade i nekorektne komšije. Takođe, prema rečima šefa ovog odeljenja, postoje i nerealni zahtevi građana.

– Kada naša opština nije fizički nadležna za problem građana koji nam se obrati, mi tražimo one koji za to pitanje poseduje nadležnost, i samim tim se procedura mnogo brže obavlja nego ukoliko se građani sami obrate toj instituciji ili organu. Zasad imamo više od 1.000 zavedenih zahteva i imamo dobru saradnju sa drugim gradskim organima, tako da sam prilično zadovoljan dosadašnjim radom Odeljenja za razvoj – zaključuje Rebić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari