U prva dva meseca ove godine više od 80 putnika koji su se povredili u vozilima GSP podnelo je zahtev za naknadu štete.


– Svi zaposleni i putnici u vozilima GSP osigurani su kod Dunav osiguranja pa ukoliko dođe do povreda mogu da se obrate ovoj kompaniji za nadoknadu štete. Visinu nadoknade određuje osiguranje – objašnjava za Danas, PR GSP Slavica Stevanović.

Prema rečima direktora Direkcije za naknadu štete u Dunav osiguranju, Radeta Badže, prošle godine podneto je 575 zahteva za naknadu štete, te godine ova osiguravajuća kuća, isplatila je 68.317.257 dinara na ime odšteta.

Prema rečima Badže putnici se obično obraćaju ovoj osiguravajaućoj kući zbog lakih telesnih povreda (uganuća zglobova , kontuzije mekih tkiva i ogrebotine) ili teških telesnih povreda koje se najčešće manifestuju kroz lomove ekstremiteta, rebara i potres mozga. Kako Badža dodaje dodatni rizik su zastareli tipovi vozila koja nemaju adekvatno obezbeđenje za putnike, prevoz većeg broja putnika od propisanog, saobraćajna gužva, nepoštovanje mera bezbednosti od strane putnika i drugo.

Međutim, postoje i putnici koji pravo na naknadu štete zloupotrebljavaju, pa koriste priliku da prijave povredu koja nije nastala u vozilu GSP-a.

– Gde god ima upotrebe ima i zloupotrebe. Takvi slučajevi obično dobiju vrlo ružan epilog i štete prevashodno savesnim korisnicima GSP – dodaje Badža.

Inače, prema Zakonu o obaveznom osiguranju u saobraćaju, koji je stupio na snagu prošle godine svaki putnik u javnom prevozu osiguran je , bez obzira na to ima li kartu ili ne. Zakon se odnosi i one koji imaju pravo na besplatan prevoz: osobe sa invaliditetom, deca do sedam godina, trudnice, vojnici, penzioneri preko 65 godina starosti, ali i za švercere, jer su i oni putnici. Osigurani su i oni koji se nalaze na stajalištima, koji imaju nameru da uđu ili napuste vozilo.

Za razliku od GSP, u Saobraćajnom preduzeću Lasta kažu da su putnici koji se voze njihovim autobusima osigurani u različitim osiguravajućim kućama, u zavisnosti od toga kod koje osiguravajuće kuće je osigurano vozilo kojim se prevoze.

– Lasta ima ugovore sa nekoliko osiguravajućih kuća kao što je Unika, DDOR Novi Sad, Triglav… jer nisu sva vozila osigurana u istoj osiguravajućoj kući – kaže za naš list PR Saobraćajnog preduzeća Lasta, Ana Samardžić.

 

Zahtev kod Dunav osiguranja

Građani koji pretrpe povredu u vozilu GSP, zahtev za otštetu mogu podneti u filijali Dunav osiguranja u Ustaničkoj ulici 128. Od dokumentacije neophodni su zapisnik policije, izjava vozača autobusa i dežurnog dispečera u GSP-u i lekarska dokumentacija (originalna). U Dunav osiguranju kažu da se naknada štete isplaćuje odmah po završetku lečenja povređenog lica.

Nove vozne karte?

Prema Zakonu o obaveznom osiguranju u saobraćaju prevoznik mora na vidnom mestu u vozilu i na karti da istakne sa kojom osiguravajućom kućom je zaključio ugovor o osiguranju, i koja prava putnika iz tog ugovora proizilaze. Međutim, različita osiguranja glavni su razlog što na voznoj karti koja važi u svim vozilima ITS (GSP, Lasta i privatni prevoznici) nema uputstva za putnike kome da se obrate, ukoliko su doživeli nezgodu u gradskom prevozu. Što se tiče plakata i njih nema koliko bi trebalo. U Lasti navode da ih u pojedinim vozilima ima, i da će uskoro biti i u preostalim autobusima. U vozilima GSP još uvek nema obaveštenja, a kako kažu već su sklopili dogovor sa Dunav osiguranjem da otštampa ove plakate koji će za nekoliko nedelja biti u svih 940 vozila.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari