Cene taksi prevoza neće povećati nijedno udruženje, pa čak ni ona koja su bila izričita da će početi da primenjuju nove maksimalne cene koje je odobrio Grad. Tako će start i dalje koštati 119 dinara, kilometar vožnje u prvoj tarifi 46 dinara, a u drugoj tarifi 58 dinara. Ista će ostati i cena čekanja pa će tako za sat vremena stajanja trebati da se plati 540 dinara. Kako za Danas ističe Zlatan Zlatković, direktor „Beogradskog taksija“, iako su oni prvi najavili nov cenovnik, od njega su odustali u poslednjem trenutku.

– Imali smo sastanak na kojem smo se prvobitno svi dogovorili o primeni novog cenovnika. Međutim, u ponedeljak u 15 časova saznao sam da jedino mi i Pink taksi planiramo da primenimo nov cenovnik. Zato smo i mi odustali od novog cenovnika kako ne bismo doveli sebe u neravnopravan položaj. Sada je konačno jasno da se i politika umešala među gradske taksiste, pa je Beogradski taksi odlučio da naše interese više ne zastupaju takozvani predstavnici, poput Aleksandra Bjelića, veććemo sami učestvovati u budućim razgovorima sa Gradom. To smo odlučili jer naš dosadašnji predstavnik Bijelićnije uspeo da nam pomogne u borbi protiv nelegalnih taksista, kako na aerodromu, tako i u gradu. Da bismo poboljšali usluge, mušterije prilikom poziva više nećemo pitati za odredište, kako se ne bi moglo reći da odbijamo kratke vožnje. Sem toga, ovih dana zaživeće i servis koji će omogućiti da pozivi sa mobilnih telefona budu besplatni – kazao je Zlatković.

On je dodao da će Beogradski taksi i dalje nastaviti da daje popuste za vožnje na telefonski poziv i to 20 odsto za iznos veći od 300 dinara, 30 odsto za vožnje skuplje od 2.000 dinara, kao i 40 odsto za zakazane vangradske vožnje. U Beogradskom taksiju i dalje će važiti i tarifa od 900 dinara za vožnje od i do aerodroma, u bilo koji deo grada.

Kako je za naš list izjavio Teodor Gaćeša ispred Pink taksija, očigledno je da neko želi da unese nered i razdor u taksi profesiju. On podseća da je pre 20 dana dogovoren jedinstveni tarifni sistem, a da sada neko, bez objašnjenja, odustaje od poskupljenja. Gaćeša kaže da je očigledno da je taj potez bio uperen protiv Pink i Beogradskog taksija, kao najvećih i najboljih udruženja, kako bi, radeći po višim cenama, ostali bez mušterija. Naš sagovornik naglašava da su na sreću prozreli te namere, ostali na starim cenama i tako nastavili da se bore na tržištu.

– Pojedini ljudi politikanstvom nastoje da unište taksi prevoz. Namera je da u javnosti budemo predstavljeni kao nekakvi loši ljudi, da nas pobune i nateraju na proteste što bi samo pogoršalo stanje. Mi to nećemo dozvoliti, a prvi korak biće učinjen 4. marta na sastanku sa gradonačelnikom, kada ćemo zahtevati ukidanje odluke o maksimiziranim cenama i izdavanje licenci. Do tada ćemo raditi po starim cenama i davati popust od 20 odsto na telefonski poziv – najavljuje prvi čovek Pink taksija.

Da je u gradskom taksi prevozu situacija sve komplikovanija, potvrđuje i Milivoj Armuš iz Beo taksija. Međutim, on na taj problem gleda iz drugog ugla i za problem ne optužuje pojedina taksi udruženja, većGrad.

– Grad ima studiju o taksi prevozu koja propisuje broj taksista na ulicama. Prema njoj Beogradu je dovoljno nešto više od 4.500 vozila, a ima nas više od 7.000. Taksi služba uređena je i Statutom Beograda gde se kaže da grad određuje i odobrava cene. Jasno je da je cenovnik bio jedan od načina da se sa ulica uklone prekobrojni, ali Grad sada ne sprovodi svoje odluke i to ne doprinosi sređivanju stanja u taksi prevozu – zaključuje Armuš.

Neodgovorno ponašanje udruženja

Aleksandar Bjelić, ovlašćeni predstavnik beogradskih taksista u razgovorima sa Gradom, kaže da ne razume postupke udruženja koja su tražila, a potom odustala od poskupljenja. On je taj potez okarakterisao kao neodgovoran „jer je on nakon četiri meseca pregovora kod gradonačelnika uspeo da izdejstvuje povećanje cena, a sada se od toga odustaje“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari