Jedna od ključnih tačaka sporazuma crveno-zelene vladajuće koalicije u Beču ostvarena je odobravanjem tarifne reforme kod javnog gradskog prevoznika – Bečkih linija. Nove, jeftinije tarife, koje Bečlije treba da motivišu da što više koriste javni prevoz, stupiće na snagu od 1. maja 2012.

„Beč se razvija u pravcu dvomilionske metropole i treba da bude i ostane svima atraktivan. To zahteva nova razmišljanja i u oblasti menadžmenta gradskog saobraćaja“, kaže gradonačelnik Beča, Mihael Hojpl. Već sada se u Beču 36 odsto svih kretanja obavlja sredstvima javnog prevoza, a cilj postavljen u koalicionom sporazumu jeste da se taj procenat poveća na 40 odsto. „Beč je jedini milionski grad u Evropi u kojem tarife u saobraćajnom prevozu pojeftinjuju. Javni prevoz mora da bude dostupan svima, svaki kilometar više koji se pređe sredstvima javnog prevoza doprinos je zaštiti klime“, kaže vicegradonačelnica i predstavnica Partije zelenih u Beču, Marija Vasilaku.

Cena godišnje karte će od 1. maja 2012. biti za 84 evra jeftinija i iznosiće 365 evra. Trenutno više od 360.000 Bečlija koristi godišnju kartu. Bečke linije su sa svojom mrežom najpovoljniji javni prevoz u Evropi. Poređenja radi u Amsterdamu godišnja karta košta 780 evra, u Stokholmu 795, a prosek u Evropi je 662 evra. Mesečna karta će ubuduće u Beču umesto 49.50 evra, iznositi 45 evra, dok će nedeljna karta poskupeti sa 14 na 15 evra, a cena osmodnevne klimatske karte biće 33.80 umesto dosadašnjih 28.80 evra.

Pojedinačne karte poskupeće za 20 centi, sa 1.80 na dva evra. Ali i sa tim poskupljenjem karta je jeftinija nego u drugim evropskim gradovima. U Berlinu na primer, pojedinačna karta košta 2.30 a prosek u Evropi je 2.50 evra. Nošenje bicikla u prevozu je besplatno a kazna za putnike koji se voze bez karte povećana je sa 70 na 100 evra.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari