Kako regulisati saobraćaj u centru Beograda? 1Foto: Nataša Matović / Univerzitetska biblioteka

List ,,Pravda“ 23. jula 1940. godine pisao je o tadašnjoj veslačkoj regati održanoj u Beogradu, dok se list ,,Vreme“ bavio time kako rasteretiti saobraćaj na Terazijama.

Kako regulisati saobraćaj u centru Beograda? 2Velike gužve u Beogradu problem su koji već dugo traje. Pre 80 godina ,,Vreme“ je pisalo o tome kako je svima opšte poznato da je centar Beograda predeo sa najvećom cirkulacijom saobraćaja.

Preko Terazija, najglavnijeg saobraćajnog čvora, veliki broj putnika i saobraćajnih vozila se kreće ka centru.

Ovaj problem se morao postaviti pred opštinsku upravu, jer je došlo do ozbiljnog povećanja broja vozila, kao i pešaka, što je gustinu saobraćaja činilo iz dana u dan sve većom.

Preduzimane su mere da se saobraćaj na Terazijama rastereti, a da u to ne budu uključene neke velike investicije, koje u to vreme nisu bile preko potrebne, niti opravdane.

Za nalaženje rešenja bila su potrebna mišljenja i kritike sa raznih strana i od mnogih stručnjaka, kako bi se došlo do racionalne odluke.

Trebalo je  uzeti u obzir da je grad već izgrađen sa svim svojim deonicama, putevima, i da saobraćajni centrar nije isto što i sredina grada.

Zbog toga se saobraćaj nije mogao tek tako izmeniti i premestiti na sporedne ili zaobilazne ulice, sa jednog kraja grada na drugi.

Izmeštanje linije 1 nije bilo jednostavno i bilo je potrebno mnogo materijalnih sredstava, zbog toga su postavljene nove tramvajske linije i podzemni prelazi za pešake, čime je saobraćaj postao rasterećen.

Više o tome možete pročitati na sajtu Nardone biblioteke.

Kako regulisati saobraćaj u centru Beograda? 3,,Pravda“ je pisala o borbi za prvenstvo Srpskog veslačkog kluba, u kojoj je učestvovalo pet klubova i šesti klub koji se sastojao od kombinacije veslača ,,Beograda“ i ,,Bob kluba“.

Videlo se da su svi takmičari vredno trenirali i bili spremni za prvu regatu.

Međutim, dosta kritika je bilo upućeno na račun organizacije regate, sudije i spikeri su mogli biti bolje organizovani i spremni da ukazuju na stanje na terenu.

Nije bio dovoljan broj veslača, zbog čega nije moglo na vreme da se počne, a to je dovodilo i do problema u pauzama.

 

Veliki favorit za ovu disciplinu je bio veslač Boba Vladimir Tomlačev, koji je bio pobednik 1939. godine.

Startovala su tri čamca: Bob, Beograd i kombinovani klub koji je bio sastavljen iz ta dva kluba, a pobedu je odneo upravo kombinovani klub.

Ceo tekst nalazi se na sajtu Narodne biblioteke. 

 

„List Danas svakoga dana prelistava glavne vesti na današnji dan pre 80 godina, tačnije 1940. godine. Predmet analize su dnevni listovi Vreme i Pravda, koji danas ne postoje. Ideja jeste da se čitaoci vrate u prošlost, da sa vremenske distance vide kako su izgledale vesti, ali i kako su novinari, pa i sami sugrađani, razmišljali u Srbiji u turbulentnom periodu između dva rata i pred sam početak Drugog svetskog rata. Pored političkih vesti, objavljivaćemo i društvene, ekonomske, ali i vesti iz domena zabave i sporta.

Projekat je realizovan u saradnji i uz materijal iz digitalne arhive Narodne biblioteke Srbije i Univerzitetske biblioteke „Svetozar Marković“.“

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari