Vagon sa pedeset tona starog gvožđa, koji je crnogorska železnica iz Nikšića, pre tri dana, vratila u Srbiju, navodno zbog povećane radioaktivnosti, nalazi se na Železničkoj stanici u Prijepolju. Kako tvrde u JP Železnice Srbije, vagon je pod strogim nadzorom.
Tovar pripada preduzeću Guli guli iz Užica, čiji je vlasnik Vidoje Guskić.

Vagon sa pedeset tona starog gvožđa, koji je crnogorska železnica iz Nikšića, pre tri dana, vratila u Srbiju, navodno zbog povećane radioaktivnosti, nalazi se na Železničkoj stanici u Prijepolju. Kako tvrde u JP Železnice Srbije, vagon je pod strogim nadzorom.
Tovar pripada preduzeću Guli guli iz Užica, čiji je vlasnik Vidoje Guskić. Gvožđe je utovareno u Sevojnu sa stovarišta ovog preduzećaa i upućeno Željezari u Nikšiću. Vidoje Guskić u telefonskom razgovoru za Danas navodi da je vagon upućen u Crnu Goru 3. aprila, da je pre toga ispoštovana zakonska procedura o izvozu i da tom prilikom nije utvrđena radioktivnost ni placa na kome se nalazi stovarište, ni gvožđa, te da o tome, kako kaže, poseduje svu potrebnu dokumentaciju, bez koje tovar ne bi mogao da pređe granicu. On je juče bio na Železničkoj stanici u Prijepolju, sa stručnjacima sa Instituta Vinča, koji bi trebalo da obave kontrolu vagona i gvožđa.
– Zvaničnih informacija još nemam. Merenja spoljneg dela vagona pokazala su da postoji radioktivnost, ali ne u tako drastičnoj meri kako su to izvestili pojedini mediji, odnosno da se radi od 40 do 60 odsto povećanoj radiokativnosti od dozvoljene. Dok se iz vagona ne istovari gvožđe, ne znamo da li se unutra nalazi jedan predmet čija je radiokativnost povećana ili je možda u pitanju neki prah. Sve će biti u redu ako bude samo jedan komad gvožđa, jer ga je moguće ukloniti i izolovati, za šta su nadležni stručnjaci iz Vinče, a vagon bi nakon toga mogao da nastavi dalje. Međutim, opasno bi bilo ako se utvrdi da je u pitanju prah ili nešto slično, jer to ne može da se pokupi – rekao je Guskić za naš list.
Na pitanje odakle potiče staro gvožđe, Guskić navodi da „to trenutno ne može da zna, dok se ne utvrdi šta je uzrok povećane radioktivnosti“, a potom ističe da on “ zna poreklo svakog komada gvožđa koje je utovareno u vagon“. Na molbu da prokomentariše kako je moguće da je prilikom pošiljke sve bilo u najboljem redu, a da se nakon desetak dana ispostavilo da ipak postoji povećana radioaktivnost, Guskić je rekao da je „utvrđeno da je na jednom delu vagona podignuta zaštitna mreža, kojom je tovar bio prekriven, a što je bila zakonska obaveza, prilikom ovakvog transporta“.
– Mrežu je neko verovatno otvarao, a da li je to učinio kako bi nešto podmetnuo ili da bi tovar bolje pregledao, ja to u ovom trenutku ne mogu da znam – rekao je Danasu Vidoje Guskić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari