Iako je ovo bila teška godina, uspeli smo da uradimo nekoliko važnih stvari kojima smo stanje infrastrukture, po oceni Globalnog ekonomskog foruma, doveli do 93. mesta od mogućih 139 sa ocenom kvaliteta od 3,4 od mogućih sedam.

Najveći projekat koji je ove godine završen jeste Prostorni plan Srbije, a drugi važan dokument je Master plan koji definiše aktivnosti i standarde koji bi trebalo da nas uklope za Evropskom unijom, koja je i finansirala i zajedno sa nama radila na tom dokumentu. Usvojili smo i nekoliko značajnih zakona, kojima su regulisani odnosi u vazdušnom saobraćaju, lučkoj delatnosti i transportu opasnih materija – rekao je juče ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjićsumirajući rezultate rada u ovoj godini.

Ministar je podsetio da će to ministarstvo u 2011. godini raspolagati sa više od 22 milijarde dinara (od čega 16 milijardi za subvencije Železnicama, a oko pet za izgradnju) i da će to biti dovoljno za realizaciju infrastrukturnih projekata. On je naglasio da je sve projekte verifikovao Nacionalni savet za infrastrukturu, tako da „nema institucionalnog načina da se oni ne ostvare“, a dodatni cilj vlade je da u sve te poslove inkorporira domaća preduzeća, kako bi im pomogla da prevaziđu krizu i osvoje dobre tržišne pozicije.

– Najviše se odmaklo u pripremi i izgradnji drumskog Koridora 10. Na severu, prošle godine smo kompletirali dve deonice po 10 kilometara autoputa, a ove godine smo otvorili novo gradilište od 110 kilometara od Subotice i Kelebije do Novog Sada. Očekujemo da se taj posao okonča do kraja februara 2011. ali nemam ništa protiv ni da se izađe u susret molbi izvođača radova da im se taj rok malo produži. Rok za izgradnju kompletnog autoputa, od severa zemlje do makedonske granice kao i krak prema Dimitrovgradu, trebalo bi da se završi bez „probijanja“ roka, do kraja maja 2012. Gotovo svi projekti većsu završeni, negde većuveliko ide eksproprijacija zemljišta, a otvaraju se i tenderi za pojedine deonice – objasnio je Mrkonjići dodao da su i na Koridoru 11 većpočeli prvi radovi i to na deonicama od Uba do Lajkovca i na obilaznici oko Vršca, dok su glavni projekti završeni za deo od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga.

On je naglasio i da je u odnosu na drumski, železnički Koridor 10 neopravdano ostao u drugom planu. Ipak, podseća ministar, završena je prva dvokolosečna deonica pruge od Batajnice do Golubinaca. Na njoj će moći da se razviju brzine veće od 160 kilometara na sat, a vrednost radova iznosila je 33 miliona evra.

– Urađena je i projektna dokumentacija za deonice Gilje-Ćuprija i Ćele Kula – Staničenje. Vrednost tih radova je oko 80 miliona evra, a finansiraćemo ih iz kredita Evropske investicione banke. I na staničnim kolosecima na Prokopu domaće firme izvele su radove vredne oko tri miliona evra. Takođe, ponovo je aktivirana mogućnost dobijanja ruskog kredita, „teškog“ oko 800 miliona dolara i nedavno smo kandidovali tri projekta koja konkurišu za ta sredstva – objasnio je Mrkonjići dodao da je u toku i nabavka 25 novih elektromotornih garnitura za prevoz putnika.

Uz to, teku i pripreme da se Koridor 7 pripremi za veći promet robe. Mrkonjićje naglasio da vlada i dalje misli da bi Srbija trebalo da ima svoju avio-kompaniju i da je potvrda toga nedavno odobren kredit od 51,5 miliona evra za revitalizaciju Jat ervejza.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari