Mladi sindikalni aktivisti iz Srbije i Crne Gore o sindikalnim i radničkim temama najčešće se informišu preko interneta, sajtova sindikata i društvenih mreža, pokazuje istraživanje Radnika, sprovedeno među učesnicima Sindikalne akademije, koja je u organizaciji Fridrih Ebert fondacije održana od 28. maja do 1. juna na Avali. Iako je skoro svaki drugi, od više od 60 polaznika ove akademije, odgovorio da se informiše na društvenim mrežama, oko 62 odsto njih smatra da sindikati nedovoljno koriste Fejsbuk.


Na pitanje na koji se način informišu, ispitanici su od više ponuđenih odgovora imali pravo da odgovore na tri, od kojih je 54 odsto njih istaklo da o sindikalnim i radničkim temama najviše čitaju na „internetu uopšte“. Da se informiše na sajtovima sindikata, odgovorilo je više od 49 odsto učesnika Sindikalne akademije, putem štampanih medija skoro 48 odsto, a na društvenim mrežama 46 odsto. U manjoj meri mladi sindikalci informacije dobijaju kroz internu komunikaciju sa sindikatima – skoro 40 odsto, a 38 odsto putem televizije. Specijalizovane sajtove prati svega 11 odsto ispitanika.

Rezultati ovog mini-istraživanja ukazuju na to da mladi sindikalci uglavnom nisu zadovoljni time koliko su i kako teme o sindikatima i radničkim pravima zastupljene u medijima. Naime, skoro 80 odsto njih smatra da su ove teme nedovoljno zastupljene u medijima, 14,2 odsto da ih nema, dok svega 1,6 odsto ispitanika misli da ih ima u dovoljnoj meri. Takođe, svaki drugi je ocenio da mediji „površno“ obrađuju sindikalnu tematiku, a nešto više od 40 odsto kaže da to „zavisi od medija ili od tema“. Svaki deseti, s druge strane, navodi da se sindikalnim temama u medijima pristupa na analitički i istraživački način.

Kada je reč o društvenim mrežama, skoro dve trećine njih je odgovorilo da sindikati i sindikalne organizacije nedovoljno koriste prednosti Fejsbuka, dok svaki treći misli da su sasvim dovoljno zastupljeni na ovoj društvenoj mreži. Manje od pet odsto njih, ipak, smatra da sindikati ne koriste popularni „Fejs“. Što se Tvitera tiče, 36,5 odsto sindikalaca do 35 godina istaklo je da sindikati nedovoljno koriste i ovu socijalnu mrežu, dok je isto toliko njih odgovorilo da ne zna jer ni sami nemaju otvoren nalog.

Iako, prema odgovorima mladih sindikalnih aktivista, više od 55 odsto njih svakodnevno čita dnevne novine, jedva svaki treći ih i kupuje. Ponekad novine čita njih 44,4 odsto, dok ih ponekad kupuje skoro 43 odsto, a nikad to ne čini 11 odsto njih. Većina ispitanika rekla je i da čita onlajn izdanja štampanih medija svakodnevno ili ponekad, a samo tri odsto ne preferira takav način „listanja“ novina.

Niz zamerki na izgled i sadržaj sindikalnih sajtova

Svaki drugi polaznik ovogodišnje Sindikalne akademije redovno posećuje sajtove nekih od sindikata, iako većina njih ima zamerke na to kako ti sajtovi izgledaju i koliko su sadržajni. Najčešća zamerka koju su ispitanici naveli u okviru upitnika jeste da na veb-prezentacijama sindikata nema dovoljno informacija koje ih interesuju, ali i to da se ne ažuriraju redovno, da nisu pregledni i savremeni.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari