Gradski prevoz u Beogradu, Trolejbusi, Studentski trgFoto: Radenko Topalović/Danas

Privatni prevoznik Strela mogao bi da odustane od projekta javno-privatnog partnerstva sa Gradom Beogradom, i zamene beogradskih trolejbusa privatnim elektroautobusima, saznaje eKapija.

„Strela iz Obrenovca odustaje od toga, odnosno, kako nam je nezvanično rečeno, Strela posle svih dešavanja i reakcija na ovu temu, više nije zainteresovana za ulazak u priču o uvođenju njihovih elektrobusa umesto GSP-ovog trolejbuskog podsistema“, navode sa ovog portala.

Ovaj prevoznik, kako navode iz eKapije, jedino traži da mu se ne diraju linije koje je dobio u okviru javno-privatnog partnerstva sklopljenog prošle godine.

U Streli su svesni da su od GSP-a preuzeli veliki deo posla koji im čini najveći deo prihoda, naročito kada je reč o linijama 100, 600 i 700, a koje u potpunosti drži ovaj prevoznik. Strela, ukratko, ne želi reviziju opravdanosti svega onoga što su do sada preuzeli od GSP-a.

Kada je reč o tome koja vrsta elektro-vozila će Beograđane ubuduće prevoziti, odnosno koja vozila će grad kupovati za linije koje trenutno opslužuju trolejbusi, da li elektrobuse ili nove trolejbuse, prema saznanjima eKapije, o tome će gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić odluku doneti do 20. marta.

Podsećamo, radnici GSP Beograd koji su, nezadovoljni trenutnim odnosom prestonice prema ovom preduzeću, predstavnicima grada pre dve nedelje dostavili četiri zahteva u četvrtak od 10.30 časova blokiraće Trg republike zbog toga što je izostao odgovor grada na ove njihove zahteve.

Pre blokade centralnog gradskog trga, radnici GSP-a organizovaće protestnu šetnju od sedišta GSP-a na Dorćolu.

U zahtevima koje su radnici nedavno podneli, zatražena je obustava svih aktivnosti grada Beograda u vezi sa ukidanjem trolejbuskog podsistema, odustanak od realizacije javno-privatnog partnerstva i stavljanje van snage Odluke o usvajanju samoinicijativnog predloga projekta javno-privatnog partnerstva koju je donela Skupština grada na sednici održanoj 25. decembra 2024. godine, a kojom je usvojen predlog privatnog prevoznika Strela iz Obrenovca da se gradski trolejbusi zamene privatnim elektroautobusima.

Zaposleni u GSP-u zatražili su tada i garanciju grada Beograda i njegovih čelnika da će trolejbuski depo Dorćol ostati na korišćenje GSP-u i da nijednom trećem licu neće biti ustupljen na korišćenje ili obavljanje delatosti, a treći zahtev je da grad Beograd odobri hitno raspisivanje tendera za kupovinu novih 100 savremenih trolejbusa za potrebe GSP Beograd, kako bi se trolejbuski vozni park gradskog prevoza u potpunosti obnovio.

Četvrti zahtev na koji nije odgovoreno se odnosi na preispitivanje opravdanosti i zakonitosti postojećih ugovora kojim su GSP Beograd oduzete gradske linije i linije sa poteza 100, 300, 400 i 700 i ustupljene privatnim prevoznicima u poslednjih godinu dana.

Zanimljivo ove zahteve zaposlenih u GSP-u podržalo je više nereprezentativnih sindikata, ali ne i reprezentativni Samostalni sindikat.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari