Turizam sa devet odsto učestvuje u svetskom bruto društvenom proizvodu, a sa šest odsto u svetskom izvozu – izjavila je Ljiljana Čerović, šefica odseka za razvoj turističkih proizvoda u Turističkoj organizaciji Srbije i jedan od učesnika Pete regionalne konferencije o zdravstvenom, velnes i spa turizmu, koju je organizovao Klaster zdravstvenog, velnes i spa turizma Srbije, uz podršku Nacionalne agencije za regionalni razvoj.

 Na potencijale banjskog turizma u Srbiji ukazala je Nata Ćirić, samostalna savetnica u Ministarstvu privrede, koja je podsetila na stav predstavnika Evropskog udruženja banja centralne i istočne Evrope da bi zdravstveni turizam trebalo da se bazira na termalnim vodama i talasoterapiji. Kao jedan od problema ona je navela činjenicu da Srbija nema nijedan hotel sa spa velnes kategorizacijom. Osim učesnika iz Srbije, svoj doprinos radu konferencije dali su i predavači iz Slovenije, Mađarske i Hrvatske. Tako su, recimo, Kristina Radli i dr Aniko Veg pokazale kako u Mađarskoj funkcionišu uspešni Hungest velnes hoteli. One su poručile da su selfnes i holistički pristup trend koji garantuje uspeh. Na značaju umrežavanja kroz primere dobre prakse turističkih klastera iz regiona i Evrope ukazali su dr Albel Andor iz Mađarske, Zoran Jelić i Ivana Kolar iz Hrvatske, kao i Atila Vereš iz Vojvodine, koji je preneo utiske sa studijskog putovanja u Finsku i Italiju.

Na konferenciji je promovisana i nova android aplikacija za mobilne telefone – Vodič zdravstvenog i velnes turizma. „Onlajn i mobilni marketing ključni su za povećanje vidljivosti i prepoznatljivosti zdravstvenog i velnes turizma u zemlji i regionu jer olakšavaju pristup klijentima i privlače nove korisnike turističkih usluga“, izjavila je Nataša Ranitović, predsednica Klastera zdravstvenog, velnes i spa turizma Srbije, i dodala da mobilni marketing menja pravila igre. Jedan od zaključaka ovog skupa jeste da klasteri doprinose podizanju nivoa konkurentnosti industrije zdravstvenog turizma na svetskom tržištu. Konstatovano je, takođe, da će preduzetnici lakše doći do klijenata kao članovi klastera, kao i to da bez podrške države klaster ne može da napreduje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari