Poslovanje Ball Packaging Europe Belgrade je jedan od zamajaca rastućeg ekonomskog razvoja Srbije. Nalazimo se na listi 15 najvećih izvoznika iz Srbije. 2008. godine Agencija za investicije i promociju izvoza nagradila je BPE priznanjem “Izvoznika godine” zbog naših uspešnih poslovnih operacija. Od tada su se nizala priznanja, koja uključuju i nagradu za korporativno-društvenu odgovornost Srpske privredne komore.

 Zadovoljni smo našim doprinosom srpskom tržištu i operacije u Srbiji priznate su kao jedne od najuspešnijih u Evropi – kaže u razgovoru za Danas povodom deset godina rada u Srbiji Kolin Gilis, predsednik Ball Europe.

  • Da li planirate dalje investicije u Srbiju?

Od osnivanja fabrike 2005. godine, nastavili smo da proširujemo naše operacije i 2010. investirali 35 miliona evra u novu proizvodnu liniju. Trenutno proširujemo paletu proizvoda investicijom od sedam miliona evra sa osvajanjem proizvodnje dve nove limenke – 25cl Slim (najpopularnije za energetska pića) i 33cl Sleek (nova i modernija varijanta standardne limenke 33cl) za koje verujemo da će pozitivno doprineti ekspanziji našeg portfolija i budućem uspehu naših kupaca i njihovih brendova.

  • Kakav je odnos prodaje limenki u našoj zemlji u odnosu na izvoz? U koje se sve zemlje izvoze limenke proizvedene u Beogradu?

Trenutna proizvodnja u Ball Packaging Europe Belgrade je usmerena na izvoz sa skoro 80 odsto. Naša izvozna tržišta, između ostalih su i Turska, Grčka, Bugarska, Albanija, zemlje bivše Jugoslavije, Mađarska, Rumunija, Poljska, ali i zemlje zapadne Evrope.

  • Beogradski Bir fest je jedan od najpoznatijih događaja u Srbiji, a Bol pekidžing jedan od ključnih partnera. Uticali ste na veliki uspeh festivala – kako je ova saradnja započela?

Ball Packaging Europe Belgrade je posvećen očuvanju okoline kroz korporativno društvenu odgovornost i održivi razvoj. Uspostavljanje Fonda RECAN simbolizuje uspešnu implementaciju globalnog modela za zaštitu okoline i reciklažu. Mi smo takođe jedni od osnivača SECOPAK-a, prvog nacionalnog operatera za upravljanje ambalažnim otpadom.

Prepoznali smo Beogradski festival piva kao izvanrednog partnera za promociju vrednosti održivog poslovanja kroz zajedničku kampanju “Biram da recikliram”, koja doživljava svoje peto izdanje. Takođe , festivalski programi poput “CanFie” takmičenja, koji izazivaju globalnu zajednicu da svako pošalje svoje najbolje SelFie fotografije, koje prikazuju najbolje raspoloženje uz omiljeni brend u limenci. Specijalna elektronska bina unutar šatora u obliku velike limenke od šest metara otvara nove mogućnosti za zabavu na festivalu, u partnerstvu sa Carlsberg Srbija i njihovim brendom „tuborg“. Uvek smo verovali da festival doprinosi regionalnom pomirenju i pozitivnom razvoju unutar jugoistočne Evrope, što je važna komponenta Ball-ove regionalne strategije.

  • Pošto Bol pekidžing kao globalna kompanija ima iskustva sa različitih tržišta, koliko limenki morate da proizvedete za BBF?

BBF je izuzetno veliki festival, uzimajući u obzir i evropske standarde. Za pet dana, približno se posluži 300.000 limenki osvežavajućih bezalkoholnih napitaka i piva u limenkama, naravno u zavisnosti od vremenskih prilika i posećenosti.

  • Nedavne poplave su teško pogodile Srbiju i region. Kao velika kompanija, da li ste se uključili u pomoć?

Pošto su i naši zaposleni i njihove porodice pogođeni poplavama, brzo smo se mobilisali da im pomognemo. Takođe, kroz Ball fondaciju, koja je član Američkog Red Cross’s Disaster Responder Initiative – postavili smo program u ranoj fazi da obezbedimo podršku žrtvama pogođenih regiona. Ovaj program je uključio i uplatu pet miliona dinara donacije, kao i zajedničku akciju proizvođača sirupa DOHLER i uslužne punionice Terra Production, koja je rezultirala donacijom 50.000 limenki osvežavajućeg soka od narandže, sa posebnom štampom na limenci za sprečavanje prodaje ovih proizvoda. Na kraju, zaposleni Ball-a podstaknuti su da doniraju sredstva Crvenom krstu Srbije tako što je kompanija donela odluku da duplira iznos ličnih donacija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari