Man argumentovano, bespoštedno kritikuje, ukazujući na najsvetlije perspektive čovečanstva. Ovo delo pružiće nam uvid u onog drugog, nama malo poznatog Mana, kao primer i uzor moralnog i građanskog angažmana koji nikad me prestaje da biva neophodan u društvu.
Dejvid Guterson
preveo Marko Mladenović
Ovaj roman analizira dobrotu i oproštaj, na ostrvu San Pjedro, severno od moreuza Pjudžit.

Man argumentovano, bespoštedno kritikuje, ukazujući na najsvetlije perspektive čovečanstva. Ovo delo pružiće nam uvid u onog drugog, nama malo poznatog Mana, kao primer i uzor moralnog i građanskog angažmana koji nikad me prestaje da biva neophodan u društvu.
Dejvid Guterson
preveo Marko Mladenović
Ovaj roman analizira dobrotu i oproštaj, na ostrvu San Pjedro, severno od moreuza Pjudžit. To mesto je toliko izolovano da nijedan njegov stanovnik ne sme sebi dozvoliti da stvara neprijatelje. Ali kada se 1954. pod sumnjivim okolnostima utopi jedan mesni ribolovac, za njegovo ubistvo biva optužen američki Japanac Kabuo Mijamoto. Za vreme suđenja koje sledi, postaje jasno da se ne radi o potencijalnoj krivici jednog čoveka, već o nečemu mnogo širem. Jer na San Pjedru su uspomene podjednako guste kao kedrove šume i plantaže zrelih jagoda: uspomene na jednu ljubav između belog dečaka i Japanke. Te uspomene preplavljuju njegovo sećanje, uspomene na zemlju za kojom se žudelo, zemlju plaćenu i izgubljenu. Gutersonov roman, gusto tkan, precizno napisan, jednostavnim, svedenim kazivanjem pisca, predstavlja delo o sudbinama ljudi, koje su – čarolija neizvesnosti.
Tatjana Simonović Ovaskainen
Posle dve zbirke pesama, pred nama je prva knjiga kratkih proza Tatajane Simonović Ovaskainen. U ovoj knjizi Simonovićeva istražuje čovekove unutarnje poetske svetove, uvek u neminovnom sukobu sa takozvanim realnim svetom, baš kao i unutarnje, „psihološko vreme“, koje teče i u spisateljici i u njenim junacima, čineći da istina o svetu i egzistenciji bude iskazana i u prozi, ali finim, promišljenim, svedenim pesničkim kazivanjem: uz pomoć lake ironije, blagog tkanja sarkazma, kratkim formama koje po dužini nalikuju egzistencijalnim, čvrstim pesmama u prozi, a sadržina im je varijacija usuda čoveka koji pripada „izabranom carstvu slabih“ (termin sv. Avgustina) i nalazi se pred večitom zagonetkom života, koji je zaslepljujuće lep i isto toliko težak. Ta lepota i ta težina teme su ovog dela.
Slobodan Zubanović

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari