Ujedinjeni Arapski Emirati uplatili su milijardu dolara dogovorenog kredita koji je podrška srpskom budžetu – izjavio je juče premijer Aleksandar Vučić, predstavljajući ugovore koje je Vlada potpisala sa Etihadom i Al Ravafedom. On je ocenio da to znači da država neće imati problema sa likvidnošću do kraja godine. Vučić je rekao i da nije bilo predviđeno da ugovori sa ove dve kompanije budu objavljeni, „ali je moja obaveza da to uradim ne zbog raznih interesnih grupa, nego zbog građana Srbije“.


– Osnovaćemo zajedničku kompaniju sa Al Ravafedom tako da oni imaju 80 odsto, a mi 20 odsto udela. Za sve odluke je potrebna saglasnost Srbije. Kompanija će raspolagati sa 10.470 hektara koje će steći po tri osnova – rekao je Vučić.

On je objasnio da je jedan osnov kupovina zemljišta od četiri preduzeća iz „poljoprivrednog pula“. Reč je o kombinatima gde je raskinuta privatizacija sa „biznismenima“ iz mreže Darka Šarića – Bačka Sivac, Jadran iz Nove Gajdobre, zatim Agrobačke i Mladog borca iz Sonte. Al Ravafeda će od prve dve firme kupiti zemljište po ceni od 10.000 evra za hektar a od druga dva za po 7.000 evra. Drugi osnov je zakup državnog zemljišta a treći je takođe zakup ali na 30 godina, 3.335 hektara u vlasništvu Ministarstva odbrane, koje će zajednički koristiti Al Ravafed i Ministarstvo, pri čemu će Ministarstvo imati pravo na 20 odsto neto profita, a neće snositi nikakve troškove u slučaju gubitaka.

– Firma iz UAE će imati obavezu ulaganja 140,5 miliona evra, dok Srbija neće ništa morati da uloži, a zadržaće 20 odsto udela. Al Ravafed će za imovinu četiri kombinata koja su sada u restrukturiranju imati obavezu da plati 22 miliona evra – rekao je Vučić, dodajući da će arapski partner morati da zaposli 80 radnika iz Jadrana i Bačke Sivac i još 20 visoko kvalifikovanih radnika.

Govoreći o ugovoru sa Etihadom, Vučić je podsetio da je Vlada Srbije tri puta pokušavala da privatizuje Jat, ali da nije uspela. On je dodao da je od sedam aviona Jata, Etihad za samo godinu dana rashodovao njih četiri, što je on naveo kao indikator „sa kolikim smo rizikom prevozili putnike“.

– Da nismo preduzeli mere, morali bismo da ugasimo Jat. Ovako, od 10 novih aviona erbas A320neo, koji će nam stići do 2018. godine dobićemo po 14 miliona evra nižoj ceni po avionu, samo zato što ih kupujemo kao deo cele Etihadove flote, odnosno što ih ne kupuje Jat. To je ušteda od 140 miliona evra – rekao je Vučić.

On je dodao da Er Srbija sada ima 10 aviona starosti ispod 10 godina i da je iskorišćen depozit od 23,5 miliona dolara koji je Jat dao Erbasu krajem devedesetih, „čime smo izbegli sporove“.

Etihad se obavezao da investira do 100 miliona dolara, od čega je 40 miliona kapital, a 60 miliona pozajmica koja će stići kada bude trebalo.

– Očekujemo da će Er Srbija ove godine imati milion evra profita. Država se obavezala da će preuzme dugove Jata, među kojima je i dug za aerodromske takse od devet miliona evra – rekao je premijer, ocenivši da je ugovor sa Etihadom odličan.

On je pomenuo BIRN i CINS kao organizacije koje su objavile tekst o nacrtima ugovora sa Etihadom i kritičku analizu tih dokumenata, rekavši da ne želi da veruje da je Evropska unija imala nešto sa tim. Premijer je to pomenuo zato što je izradu te analize podržala EU.

– Rekli su da je samo u 2013. država bila u obavezi da plati 90 miliona dolara. Nismo bili u obavezi da platimo ništa i ništa nismo platili, a Etihad je uplatio 40 miliona i to je bilo konvertovano u kapital. Država ne plaća ni dugovanja od 230 miliona dolara kao što tvrdi BIRN, već će ih preuzeti u javni dug, a najveći deo toga je dug prema državnim institucijama, od čega je većina za Fond za razvoj, koji ionako ne bismo naplatili. Takođe, kabinet prvog potpredsednika Vlade nije bio davalac državne pomoći, već je kabinet bio samo podnosilac prijave, što je urađeno jer je prvi potpredsednik bio i ovlašćen za potpisivanje ugovora – rekao je Vučić, demantujući optužbe da je kabinet prvog potpredsednika protivzakonito bio označen kao davalac državne pomoći Jatu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari