Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović najavila je da će Vlada Srbije pomoći aerodromu „Konstantin Veliki“ u Nišu da postane „stecište niskotarifnih avio-kompanija u Srbiji“.

 Ovakva optimistična najava poslednje je u nizu obećanja predstavnika vlasti o oživljavanju „Konstantina Velikog“, inače jednog od ukupno dva međunarodna aerodroma u Srbiji. U prethodnom periodu takvih obećanja bilo je više, ali uglavnom nisu realizovana, tako da je broj letova i putnika iz ove vazdušne luke i danas samo simboličan.

– Kako bi aerodrom u Nišu postao stecište niskotarifnih avio-kompanija, Vlada Srbije uložiće u njegovo opremanje između tri i pet miliona evra. Već sada se priprema deo opreme u vrednosti od 1,5 miliona evra i ona bi trebalo da stigne ove jeseni. Na ovaj način obezbedili bismo da niški aerodrom već u 2015. godini ima oko 40.000 putnika, a da u 2016. godini dostigne cifru od 100.000 putnika. Na stvaranju takvog ambijenta radi se u saradnji sa Direktoratom civilnog vazduhoplovstva, a Vlada će, ako bude trebalo, pregovarati i zaključivati ugovore zajedno sa drugim avio-kompanijama, kako bi pomogla niškom aerodromu – rekla je Mihajlovićeva.

Direktor aerodroma „Konstantin Veliki“ Dragan Bugarinović kaže da ovaj aerodrom može da ponudi najniže cene niskotarifnim (lou-kost) kompanijama, a da je njegova prednost i odlična lokacija, blizina Koridora 10 i vremenski uslovi. On je podsetio da su lou-kost kompanije ranije bile više orijentisane na Beograd i Skoplje, ali i ocenio da bi u narednom periodu „Niš mogao da bude sve interesantniji“.

– Aerodrom „Konstantin Veliki“ je i do sada ispunjavao sve bezbednosne uslove, a najavljena oprema pomoći će unapređenju našeg funkcionisanja. Mi već imamo jedan deo navigacione opreme koja služi vazduhoplovima u slučaju smanjene vidljivosti, ali bi, prema ovim najavama, trebalo da dobijemo i dodatnu. Takođe, imamo jedno vozilo za odmrzavanje vazduhoplova, ali ćemo kroz najavljeno opremanje, dobiti još jedno. Sva ova oprema služi da se što manji broj letova otkazuje zbog loše vidljivosti ili zimskih uslova – precizira direktor niškog aerodroma za Danas.

On iznosi i ličnu ocenu da je nacionalni prevoznik, nekadašnji Jat ervejz, potpuno zapostavio niški aerodrom, a da je Srbija zakasnila da obezbedi da kupac 49 odsto Jata, Etihad, ima obavezu letenja ne samo sa beogradskog već i sa niškog aerodroma. To je trebalo učiniti prilikom sklapanja ugovora između Etihada i naše države, smatra on.

– Naravno nije sporno da menadžment Er Srbije ima samostalnost pri odlučivanju o poslovanju kompanije i da se rukovodi profitom. Ali, Er Srbija je naša nacionalna avio-kompanija, a u razvijenom svetu je retkost da nacionalna kompanija koristi samo jedan aerodrom za svoje letove. Vodi se računa o višim i strateškim interesima države i njenom ravnomernom razvoju. Niški aerodrom je do sada tretiran kao nekakav „dodatak“ beogradskom aerodromu koji nije uvek potrebno koristiti – kaže on.

Jat je, inače, poslednji put leteo iz Niša od 2004. do 2007. godine. Uprkos drugačijim najavama više srpskih zvaničnika, među kojima je prednjačio ministar Velimir Ilić, kao i državnim subvencijama Jatu za letove iz Niša, oni se do danas nisu ustalili, niti proširili na veći broj destinacija.

Redovne letove sa aerodroma povremeno su imali i Montenegro erlajns, od 2009. do 2013. godine, kao i italijanska lou-kost Vind džet, od 2009. do 2010, uz subvencije koje im je Grad Niš plaćao za nepopunjena mesta u avionima, kao i uz (ne)veliki broj putnika. „Konstantin Veliki“ takođe služi kao sporadični „rezervni“ aerodrom beogradskom „Nikoli Tesli“, u slučaju magle i nevremena, a na njegove piste sleću i humanitarni avioni Rusije, pošto se tu nalazi sedište Rusko-srpskog centra za reagovanje u vanrednim situacijama.

Sto hiljada kao nedostižna brojka

Uprkos obećanjima da će niški aerodrom imati 100.000 putnika, kojih je bilo i ranije, dosadašnja statistika ne govori u prilog takvoj mogućnosti. Ona kaže da je ovaj aerodrom imao najveći broj putnika od 2004. do 2007. godine, kada su sa njega leteli i Jat ervejz i Montenegro erlajns, ali ni tada ta cifra nije bila veća od 35.000.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari