Savet Evroazijske ekonomske komisije koji je juče trebalo da razmatra mogućnost bescarinskog uvoza automobila „fijat 500L“ u zemlje Evroazijskog carinskog saveza (Rusija, Belorusija i Kazahstan) odložio je, prenose ruski mediji, razmatranje izveštaja koji s tim u vezi priprema Ministarstvo industrije i trgovine Ruske Federacije za „kraj aprila, ili početak maja“, i to iz tehničkih razloga.


– Pritom, razmatranje izveštaja ne znači da će odluka o isporukama biti doneta istog dana. Ona može biti preliminarna – izjavio je načelnik pres-službe Evroazijske ekonomske komisije Valerij Šetrov, koji nije pojasnio zbog kojih je tehničkih razloga odložena odluka o povlašćenom statusu kragujevačkog „velikog fiće“ na rusko-belorusko-kazahstanskom tržištu.

Glasnogovornik Komisije ništa nije rekao ni o najavljenim „kontraisporukuma“, odnosno o uzajamnim kvotama, o kojima su minule sedmice govorili ruski zvaničnici, koji su, podsetimo, tvrdili da će i Srbija, ukoliko zemlje Evroazijskog carinskog saveza dozvole uvoz kontingenta od 5.000 „fijata 500L“, na primer, biti u obavezi da, bez carine, uveze isto toliko automobila proizvedenih u Rusiji.

Mada se srpski zvaničnici ovim povodom ne oglašavaju, poznavaocima ove problematike jasno je da je aranžman sa Rusima, koji bi podrazumevao uzajamne kvote, apsolutno neisplativ za Srbiju, te da bi joj naneo velike štete i na ekonomskom i na političkom planu. Na ekonomskom, jer bi na tržište zemalja Evroazijskog carinskog saveza, od najmanje 150 miliona stanovnika, izvezla 5.000 relativno skupih automobila, dok bi Rusija srpskom tržištu, od šest-sedam miliona ljudi, bez carine isporučila isto toliko vozila, pri čemu nije nemoguće da bi Rusi ovde poslali novije „lade“ koje bi, sa povlašćenim statusom, koštale između šest i osam hiljada evra, čime bi domaće uvozničke firme i zaposleni u njima definitivno bili dovedeni do propasti.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari