Privredni sud u Novom Sadu juče je odložio ročište na kome je trebalo da se odluči da li će stečaj Autotransportnog preduzeća Vojvodina da se odvija prema izmenjenom planu reorganizacije. Naime, Kredit agrikoli i Komercijalna banka, kao razlučni (obezbeđeni) poverioci, podneli su ranije predlog za izmene i dopune plana po kome se reorganizacija sprovodila do sada, ali su dan pre održavanja ročišta neobezbeđeni stečajni poverioci podneli i svoj predlog, pa je zaključeno da se suđenje održi tek kada se svi poverioci izjasne o oba plana, uz mogućnost da se održi i Skupština poverilaca.


Prema rečima Emira Jašarevića, advokata koji u ovom sporu zastupa Iliju Devića, bivšeg većinskog vlasnika ATP Vojvodine, plan koji su predložile banke zasniva se na budućem partnerstvu sa gradom Novim Sadom, što je uslov za osnovnu meru – da se organizuje rad autobuske stanice na lokaciji ATP Vojvodine.

– Navedene su dve mogućnosti. Jedna je da se sa Gradom osnuje zajedničko preduzeće, a druga da Grad i poverioci uđu u model javno privatnog partnerstva, da zajednički upravljaju stanicom i da dele dobit od njenog rada. Problem je, međutim, što dve ozbiljne banke nisu obezbedile makar načelnu saglasnost Grada Novog Sada za ovakav vid povezivanja. Postavlja se logično pitanje kako je to partnerstvo moguće sada, a nije bilo moguće u vreme dok je većinski vlasnik ATP Vojvodine bio Dević – objašnjava Jašarević i dodaje da nedostatak te načelne saglasnosti dovodi u pitanje kredibilitet autora, sumnju da je on umesto ozbiljnog plana ponudio spisak želja.

Jašarević kaže da je jedna od mera koju predlažu dve banke i konverzija potraživanja u akcije ATP Vojvodine, što bi izmenilo postojeću vlasničku strukturu.

– Time bi starim akcionarima bila praktično oduzeta vlasnička i upravljačka prava, a reč je o Iliji Deviću, kome je i posle raskinutog ugovora o privatizaciji, po osnovu investicije priznat udeo od 38,85 odsto kao i o Akcionarskom fondu, koji raspolaže sa 42,85 odsto udela. Ukoliko se takav plan prihvati, biće interesantno da se vidi kako će država, koja je vlasnik preko Akcionarskog fonda, da reaguje na oduzimanje tog kapitala. Posebno je pitanje i to što država, iako ima značajno vlasništvo, uopšte ne učestvuje u ovom stečaju, niti pokazuje bilo kakvo interesovanje za upravljanje imovinom ATP Vojvodine – ističe Jašarević.

On naglašava da je dobro to što poverioci žele da se dogovore kako bi opstao brend firme, ali tvrdi da menadžment koji sada upravlja stečajem ATP Vojvodine takav zadatak ne može da iznese. Jašarević smatra da bi to mnogo uspešnije mogao da učini bivši vlasnik sa svojim timom, ili da se eventualno raspiše konkurs za novi menadžment.

Podsetimo, ATP Vojvodinu je 2004. kupio Ilija Dević, koji je realizovao investicioni plan, kupio nove autobuse, zaposlio još 200 radnika i sa gradom sklopio ugovor o izgradnji nove stanice, nakon čega bi autobuski saobraćaj bio preusmeren na tu lokaciju. Stanica sa servisom za Mercedesove i sestrine autobuse je izgrađena, ali Novi Sad nije ispunio svoj deo ugovora. Firma je završila u stečaju, oko 500 radnika ostalo je bez posla, privatizacija je raskinuta. Tužilaštvo nije reagovalo na brojne krivične prijave koje je Dević podnosio protiv odgovornih za krah te investicije, ali je odbacilo i krivičnu prijavu protiv gradskih vlasti koju je podnela Agencija za borbu protiv korupcije.

Oštećeni

ATP Vojvodina nalazi se na listi od 24 sporna slučaja čije rešavanje traži Evropska unija. Za razliku od ostalih predmeta gde je reč o privatizacijama na štetu države i malih akcionara, prema oceni EU u ovom predmetu je oštećen investitor. I domaći sudovi su utvrdili da je Grad načinio štetu tom preduzeću i pravosnažnom sudskom presudom sa računa Novog Sada skinuta su oko tri miliona evra. Odgovornost gradskih čelnika za to nije utvrđivana, ali je u međuvremenu Dević po policijskoj prijavi optužen da je pozajmicama oštetio firmu, zbog čega je u pritvoru proveo, od januara ove godine, oko mesec dana. Optužnica još nije podignuta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari