Pojedini trgovinski lanci ne poštuju uredbu Vlade o obaveznoj proizvodnji i prometu hleba, pa u njihovim rafovima nema vekni težine 500 grama od brašna tipa 500 iako bi one trebalo da čine najmanje 40 odsto ukupne nabavke te nemirnice. To je zaključak istraživanja koje je sprovelo udruženje „Zaštita potrošača“ u saradnji sa studentima Ekonomskog fakulteta u Beogradu (smer Trgovinski marketing i menadžment prodaje), a na osnovu obilaska 60 prodavnica.

Udruženje podseća da smo po potrošnji hleba na prvom mestu u Evropi, jer prosečni stanovnik Srbije godišnje pojede čak 109, a prosečni Nemac samo 56 kilograma hleba, ali je na tom tržištu ponuda znatno kvalitetnija i raznovrsnija.



 

– Trgovci tvrde da se i kod nas menja struktura tražnje, i da uprkos nižoj kupovnoj moći u odnosu 2010. godinu kad je uredba o obaveznoj proizvodnji i prodaji hleba prvi put donesena, potrošači sve češće traže druge vrste kvalitetnijih, po gramaži manjih vekni. Između ostalog, povećava se i broj potrošača kojimaje standardna vekna hleba od 500 grama prevelika. Da bi udovoljili potrebama kupaca, trgovci su počeli da nabavljaju ili sami peku tražene vrste hleba u svojim objektima – kažu u „Zaštiti potrošača“.

Oni upozoravaju da ukoliko se ništa ne promeni, potrošači koje je Vlada želela da zaštiti uredbom, moraće uskoro da zaborave na veknu „sava“ i da se odlučuju za skuplje vrste. Ipak, „novi zakon o inspekcijskim službama može da postigne da se uredba više poštuje i da svi u lancu od proizvođača do maloprodajnih objekata rade u korist socijalno ugroženih kategorija“ kažu u udruženju.

Istraživanje je sprovedeno 20. i 21. jula u 20 Delezovih objekata, 18 Konzumovih  (Idea Super, Roda, Idea), 10 Amana, kao i u šest Aroma i isto toliko malih trgovinskih prodavnica gde je, po oceni Udruženja, „najlošija situacija što se tiče poštovanja uredbe“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari