Vlada Srbije će najverovatnije za sedam do deset dana predložiti ko će biti vršilac dužnosti generalnog direktora Železnica Srbije, a uporedo sa tim će biti raspisan i konkurs za izbor izvršnih direktora, izjavila je juče ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović. Ona je na taj način porekla svoju prethodnu izjavu datu pre samo dva dana, da je konkurs za generalnog direktora Železnica „u toku“, osim ako izbor „izvršnih direktora“ ne uključuje i generalnog.


Međutim, kako je Danasu potvrđeno u Železnicama, nikakav konkurs za generalnog direktora još nije raspisan, tako da njegov izbor sigurno nije „u toku“.

Zbog čega Vlada Srbije već mesec i po dana ne raspisuje konkurs za izbor novog direktora Železnica, nakon što je smenila prethodnog, Dragoljuba Simonovića, ministarka nije objasnila. U međuvremenu je biznismen Milan Beko potvrdio da mu je premijer Aleksandar Vučić ponudio tu funkciju i da ju je on prihvatio. Odbor direktora Železnica je u jednom danu sam imenovao Svetozara Ćapina za generalnog direktora, a onda ga tog istog dana smenio, kad im je iz Vlade rečeno da to ne može tako, a na sve to je ministarka još dodala kako nije čula premijera da kaže da je Beko dobar kandidat za prvog čoveka Železnice. Beko je sa svoje strane rekao da se „premijerska ne poriče“, ali i da neće na čelo Železnica bez ministarkinog direktnog pristanka, pa Mihajlovićevoj preti sličan scenario kao sa Dušanom Bajatovićem, kojeg takođe ne želi u Srbijagasu, ali je na tom kamenu njena moć vrlo javno srela svoju granicu.

Da stvar bude komičnija, u petak je objavljeno da je ministarka Mihajlović Vladi predložila da smeni direktore Železnica, jer koče realizaciju ugovora o ruskom kreditu od 800 miliona evra namenjenog rekonstrukciji pruga. Ali, kako prebaciti odgovornost za tako ogroman posao na funkcionere od kojih nijedan nije generalni direktor. Da je država imenovala generalnog direktora ili bar postavila vršioca dužnosti, onda bi bilo opravdano da Vlada njega poziva na odgovornost. Ovako, Železnice su voljom Vlade mesec i po dana obezglavljeno preduzeće, a Ministarstvo saobraćaja nalazi za shodno da kritikuje „doglavnike“. Ulazeći u niža kadrovska rešenja i naređujući im kakve će poslovne poteze vući, odnosno koje će anekse potpisivati, a koje neće, Vlada Srbije direktno preuzima rukovođenje Železnicom.

„Niko nije planirao da budu ovakve smene, ali kad neko drži jednu investiciju i koči, onda šta da očekujemo za druge investicije“, rekla je Mihajlovićeva.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari