Tim istraživačkih novinara moje omiljene žutare, Blica, baš ne ošljari. Nakon opsežnog istraživanja ustanovio je – i srpskom narodu i senatu obznanio – da pop diva Severina „već tri godine nosi iste kožne gaće“. Blicadžije su se – čistunci kakvi su – zdravo uzibretili nad tom činjenicom, što samo dokazuje da pojma nemaju o smislu i funkciji kožnih gaća, a da Severina zna znanje. Poslušala žena moj savet. Opremila se na vreme. Kožne gaće se – upamtite ovo, đuturumi – nikada ne skidaju. Što rekla ona spartanska majka – s njima ili na njima.

  Čitam ovih dana knjigu Žozefa de Mestra, pomalo krvoločno naslovljenu – „O dželatu“. Naslov ne bi trebalo da obeshrabri osetljive čitalačke dušice; dželat se tu pominje samo jednom – i to nakratko – a ostatak vrlo poučnog štiva je posvećen De Mestrovim filipikama protiv modernističkih budalaština, koje su, vo vremja ono, još bile u povoju. Jedna od tih budalaština – od kojih je većina još na snazi – beše Rusoova bajka o „plemenitom divljaku“, to jest o primitivnim narodima neiskvarenim porocima civilizacije. De Mestr je držao – a ja držim – da je ta priča luk i voda i da su „plemeniti divljaci“ u stvari degenerisani ostaci nekadašnjih civilizovanih naroda. Dotle je De Mestr u pravu, ali nije bio – niti je mogao biti – u pravu kada je ustvrdio da je proces podivljavanja završen i da „ne veruje u mogućnost pojave nekih novih divljaka.“

 

  Ono, fakat, u De Mestrovo doba odrasli muškarci nisu izlazili na ulicu u gaćama, a pevaljke su još manje izlazile na binu u kožnim gaćama ili – odnedavno – bez gaća. Šta sam se sad ja – graknuće zakerala – ja koji na sva usta reklamiram kožne gaće – ostrvio na muškarce u gaćama i pevaljke bez gaća? Zar je nošenje (ii nenošenje) gaća na javnim mestima divljaštvo? Jeste, bogme. Jer divljaštvo nije ništa drugo do „filozofija“ – baš me briga za okolinu, važno je da je meni udobno i da stvari idu po mom ćeifu.“

 Dobro, de, sveopšta razgaćenost jedna je od najbenignijih oblika modernog divljaštva. Popuštanje ćeifima ume da poprimi mnogo crnje i gore oblike. Oni, recimo, na Bliskom Istoku odsecaju ljudima glave jer im je ćeif, ovaj ovamo – jer baš nije mogao da odoli – siluje devojčicu, pa je zadavi, onamo vatreni čiča od sedamdeset i kusur godina ubije pola veka mlađu devojku jer mu „nije dala“, da ne nabrajam… Čitajte Blic i druge žutare i sve će vam se „samo kasti“.

  Svet se – kako stvari stoje – krupnim koracima vraća u stanje divljaštva, tako da je Panovićeva i moja polemika glede Špenglerovog datuma definitivnog povratka u varvarstvo postala bespredmetna. A kožnih gaća što se tiče, evo i uputstva za upotrebu: one se ne nose ispod pantalona, nego preko.

    

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari