
Gradsko saobraćajno preduzeće „Beograd“,„Ikarbus“i lizing kuća „S-Leasing d.o.o.“ potpisali su juče ugovor o isporuci 20 solo niskopodnih autobusa za gradskog prevoznika. Vozila će biti isporučena u septembru i novembru, a prema rečima gradonačelnika Siniše Malog, ta nabavka je „još jedan korak ka konsolidaciji GSP, kao i korak ka povećanju efikasnosti i kvaliteta javnog prevoza“. Vrednost autobusa je 3,7 miliona evra, a finansiraju ih GSP i Grad, uz usluge „S-Leasing-a“.
– Prošle godine smo nabavili 30 autobusa „ikarbus-mercedes“, u junu očekujemo isporuku pet električnih autobusa, a dobili smo i 28 tramvaja i deset prikolica od grada Bazela. Do kraja godine imaćemo još dve nabavke, za deset solo autobusa i za 12 školskih autobusa, čime ćemo završiti jedan deo obnove voznog parka ovog saobraćajnog preduzeća. Svi ovi autobusi će imati bežični internet, brojače putnika, video-nadzor, klima-uređaje. Dakle, potpuno pratimo nove standarde koje smo definisali zajedno sa novom mrežom linija i promenjenom tarifnom politikom koja podrazumeva smanjenje cena prevoza u prigradskom saobraćaju 40 odsto – istakao je Mali i dodao da se u GSP radi i na smanjenju troškova, kao i poboljšanju efikasnosti i organizacije rada.
On je najavio da je cilj zamena celog voznog parka u narednih četiri do pet godina.
– Na svakih nekoliko meseci ćemo nabavljati neka vozila kako bismo održali kontinuitet obnove voznog parka GSP– naglasio je Mali. On je naveo da želi i da podstakne „Ikarbus“ da nastavi sa dobrim radom, kao i da je namera Grada da nabavlja vozila od domaćih preduzeća, što će pospešiti zapošljavanje.
Komentarišući predlog sindikata GSP da se raskine ugovor sa Apeksom, Mali je novinarima rekao da „nije najsrećniji zbog sistema naplate gradskog prevoza“, ali da bi prevremeni raskid ugovora sa tom firmom gradsku kasu koštao mnogo.
– Ugovor sa Apeksom je čvrst i više je na strani te firme nego na strani Grada. taj ugovor nismo mi potpisivali, već neko drugi. Mi imamo mogućnost da nakon prvih pet godina otkupimo taj ugovor, ali to bi nas koštalo pet do šest miliona evra, a možda i više. Tih para trenutno nema u budžetu – rekao je Mali i dodao da podržava primedbe sindikata, ali da bi sada bilo poželjnije da se maksimiziraju efekti iz dosadašnjeg ugovora, jer „u ovom trenutku ništa ne može da se uradi“.
Karakteristike
Novi niskopodni autobusi imaju karakteristike savremenih vozila gradskog tipa, motor „euro 5“, automatski menjač, kapacitet 91 putnik, 32 sedeća mesta. Vozila su klimatizovana, imaju sistem za mobilni video-nadzor spoljašnjosti i unutrašnjosti, rampu za invalide, sistem za automatsko brojanje putnika, antivandal sedišta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


