Početkom leta u Privrednoj komori Beograda, u okviru Udruženja za saobraćaj i telekomunikacije, formirana je posebna grupacija za vazdušni saobraćaj, na čijem je čelu Raša Ristivojević, izvršni direktor Aerodroma „Nikola Tesla“. On u razgovoru za Danas kaže da grupacija osnovana kako bi se utvrdilo i poboljšalo stanje u sektoru vazdušnog saobraćaja.

P { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; widows: 2; orphans: 2; }P.western { font-family: „YHelvetica“; font-size: 12pt; }P.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }P.ctl { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 10pt; }

– Ciljevi su promovisanje i zaštita interesa privrednih subjekata iz oblasti vazdušnog saobraćaja, razmatranje pitanja koja su od interesa za članove grupacije kao i razmatranje predloga i pitanja u vezi sa obezbeđivanjem investicija u oblasti vazduhoplovstva. Ovo telo članicama pruža podršku u edukaciji, stručnom osposobljavanju, održavanju stručnih skupova i seminara na teme iz oblasti vazdušnog saobraćaja, u cilju informisanja i usklađivanja sa EU regulativama – kaže Ristivojević i dodaje da se saradnja sa međunarodnim i domaćim organizacijama i asocijacijama podrazumeva jer ona pomaže da se poboljšaju uslovi poslovanja i uopšte unapređenja vazduhoplovstva.

On na pitanje koliko je Srbija atraktivna za stane avio-kompanije, podseća da je povoljan prirodno-geografski položaj Srbije naša prednost za razvoj svih vidova saobraćaja, pa samim tim i vazdušnog.

– To omogućava privlačenje kompanija, zbog mogućnosti razvoja tranzitnog saobraćaja.U ovom trenutku imamo dosta zainteresovanih investitora koji nude svoj kapital i usluge u smislu strateškog partnerstva aerodromu Nikola Tesla, koji je u poslednjih godinu i po dana napravio najbolji finansijski rezultat od svog osnivanja i samim tim postao vrlo atraktivna lokacija za ulaganje stranim firmama – kaže naš sagovornik.

Prema njegovim rečima, Sporazum o otvorenom nebu jedan je od preduslova za stvaranje pozitivne klime i dalji razvoj vazdušnog saobraćaja u Srbiji. NJegov puni doprinos očekuje se u narednom periodu, dolaskom novih kompanija iz oblasti vazduhoplovstva. Tome bi trebalo da doprinese i to što je zakonska regulativa u oblasti vazdušnog saobraćaja dostigla visok stepen usaglašenosti sa propisima EU u toj oblasti.

– Jedan od zadataka novoosnovane podgrupacije jeste i da se radi na razvijanju intenzivnije komunikacije između samih članica grupacije. Budućnost je u vazduhoplovstvu u svakom smislu te reči, u primeni naprednijih tehnologija u samim vazduhoplovima i u pratećim sistemima, komunikaciji, bezbednosti, uslugama. U narednom periodu planiramo aktivnosti koje bi omogućile povećanje konkurentnosti u vazdušnom saobraćaju, zatim da pratimo, razmatramo, predlažemo i unapređujemo zakonska rešenja, koja ćemo argumentovano predstavljati nadležnom ministarstvu. Takođe, sarađivaćemo sa drugim grupacijama u okviru Udruženja za saobraćaj i telekomunikacije, kao i sa državnim institucijama nadležnim za vazdušni saobraćaj – kaže Ristivojević i zaključuje da je posebna saradnja definisana u samoj Privrednoj komori Beograda i Srbije, gde postoji odlična međusobna komunikacija. 

Članice grupacije

– Članice podgrupacije su skoro svi važniji vazduhoplovni subjekti. Među njima su avio kompanije Air Srbija, Air Pink, Prince Aviation, JAT privredna avijacija, MUP helikopterska jedinica, JAT Tehnika, zatim aerodrom „Nikola Tesla“ u Beogradu, aerodromi u Nišu, Boru, Kostolcu, Subotici, Vazduhoplovna Akademija Beograd, Vazduhoplovni savez i drugi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari