Utisak, koji se nameće, jeste da gotovo svaka ozbiljna kompanija promoviše neku „inovativnu funkciju“, ili „revolucionarni dizajn“ svog proizvoda. To navodi na pitanje da li se izraz „inovacija“ toliko često koristi u komunikaciji da je izgubio osnovno značenje kao motivišući atribut jednog brenda? Odgovor na to pitanje dalo je istraživanje koje je sprovela kompanija Kičam, inače jedna od vodećih svetskih konsultanskih kuća u oblasti komunikacija.

Rezultati istraživanja ukazuju na to da inovacija još uvek ima veliki uticaj na donošenje odluke o kupovini, izboru brenda i određivanju cene proizvoda. Kičamova studija, bazirana na anketi sprovedenoj na oko 4.000 potrošača u Sjedinjenim Američkim Državama, Velikoj Britaniji, Španiji, Kini i Hong Kongu, pokazala je da su potrošači spremni da plate u proseku 21 odsto višu cenu za brend koji smatraju inovativnim, kao i to da će kompanije morati mnogo više da se bore za lojalnost kupaca.

– Kompanije koje žele da predstave svoje inovacije moraju da imaju u vidu da se kredibilnost inovacije u očima kupaca mora zaraditi, a ne kupiti, kao i da potrošači žele da inovacije budu značajne, pa makar bile retke. To znači da će više ceniti inovacije koja će im olakšati, ili čak promeniti život, nego one koje svakodnevno tome doprinose po malo. Istraživanje takođe pokazuje da potrošači ne očekuju da će im inovirani proizvodi promeniti način obavljanja svakodnevnih aktivnosti, već se nadaju da će im poboljšati kvalitet života, omogućavajući im da budu efikasniji – kaže Maja Stojanović, izvršna direktorka agencije Olaf&McAteer.

Zanimljiv je i podatak koji ukazuje na to da je, uprkos uverenju da pažnju potrošača najviše zaokupljuju inovacije u elektronici, sve primetniji trend većeg interesovanja za inovacije u zdravstvu – čak 54 odsto ispitanika ocenilo je da su im te inovacije najznačajnije. Izuzetak su potrošači iz Hong Konga i Kine koji su naveli da su spremni da plate dodatnu vrednost za kompjutere i uređaje potrošačke elektronike. Osim toga, inovacije u zdravstvu predstavljaju jedinu kategoriju čiji se značaj intenzivirao kod starijih potrošača. Anketa je pokazala da se 64 odsto ispitanika starijih od 65 godina izjasnilo da su im inovacije u zdravstvu veoma važne, što ne čudi imajući u vidu činjenicu da se ova populacija suočava sa sve više hroničnih bolesti.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari