Rukovodstvo Sindikata kompanije Fijat Krajsler automobili Srbija danas će , kako je već najavljeno, a nakon dugotrajnog insistiranja, konačno da se sretne i razgovara sa premijerom Aleksandrom Vučićem o situaciji u toj fabrici.

Razlog su najave smanjenja proizvodnje i otpuštanje čak 900 od ukupno oko 3.200 radnika u FCA Srbija i, goovo izvesno, još nekoliko stotina zaposlenih u kooperantskim firmama (Manjeti mareli, Džonson kontrol, Sidžit i drugim).

U Sindikatu FCA Srbija kažu da očekuju da će država, koja je vlasnik trećine kragujevačke fabrike automobila, napokon da se uključi u rešavanje problema u toj firmi, i to najpre tako što će da odredi svog predstavnika za predsednika nadzornogh odbora FCA Srbija, pošto kompanija već skoro godinu dana funkcipniše bez organa upravljanja.

Očekuju, zatim, da će premijer Vučić danas da ponovi pre neki dan izrečeno obećanje da će „Vlada da učini sve što je u njenoj moći da pomogne da Fijat ostane i opstane u Kragujevcu i Srbiji“, te da će s tim u vezi ubrzo da ugovori sastanak sa izvršnim ditrektorom Grupacije Fijat Krajsler Serdjom Markioneom,ili njegovim prvim sara dnikom Alfredom Altavilom, sa kojima jedino i vredi razgovarati kad je „ostanak i opstanak“, ali i dalji razvoj Fijatove fabrike u centr u Šumadije u pitanju.

– Vlada Srbije i top menadžment Fijat Krajsler grupacije, na čelu sa Markioneom, treba da r eše problem naše fabrike kojoj, s obzirom na instalirane kapacitete, treba još jedan model koji bi obezbedio značajan rast proizvodnje i povećanje, a ne smanjenje br oja zaposlenih, kao i rentabilo poslovanje firme na duži rok. Smatr amo da je to u interesu svima, odnosno i Gr upaciji Fijat Kr ajsler i Vladi Srbije, kao suvlasniku fabtike, gradu Kragujevcu koji, takodje, ima velike oristi od rada naše kompanije,i, naravno, našim radnicima, kaže uoči razgovora sa Vučićem predsednik Sindikata u FC Srbija Zoran Marković.

U javnosti se, inače, minulih dana u vezi sa aktuelnom situacijom u kompaniji FCA<Srbija pojavilo mnogo nsoda i analiza, ili(ti) „analiza“, u kojima se, pored ostalog, tvrdi da se automobili u kragujevačkoj fabrici samo “montiraju i lakiraju“, što će reći da nema prave proizvodnje, što je notorna neistina, odnosno tot ylno nepoznavanje stvari.

Kompanija FCA Srbija je, kao i ranije Zastavina fabrika automopbila, pored rumunske Dačije, jedina prava, za manje upućene kompletna fabrika automobila na Balkanu. Ovo znači da pored Montaže (završno sklapanje vozila) i pogona za površinsku zaštitu i lakiranje (Lakirnica ), ima i Preseraj, koji je ubedljivo najskuplji pogon u svakoj kompletnoj fabrici automobila, a u kojem se proizvode otpresci: vrata, krov, pod… koji se, potom, sklapaju u šasiju u susednom pogonu Karoserija, odakle odlaze u lakirniciu, pa u Montažu, sa čijih traka silaze – kompletni automobili.

Fijat je u Kragujevac doveo i neke od svojih najznačajnijoh dobavljača, medju kojima su Manjeti Mareli, Džonson kontrol, PMC koji u svojim ovdašnjim pogonima proizvode mehaničke sklopove, točkove, pozicije od plastike i druge delove za ugradnju u model „Fijat 500L“. Tačno je da srpska industrija nije iskoristila šansu da se ozbiljnije ukjuči u proizvodnju Fijatovih automobila, ali s obzirom na političko-privredni ambijent u zemlji u poslednje dve i po decenije to, objektivno, nije ni mogla da učini.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari