Srbija gostima nudi odmor koji se ne zaboravlja 1

Karavan Moja Srbija, kao integralni deo istoimene kampanje Turističke organizacije Srbije namenjene domaćim gostima u cilju predstavljanja turističke ponude naše zemlje u letnjem periodu, do sada je obišao osam od planiranih 14 stanica.

Zabeležena uspešna promocija turističke ponude Srbije u Užicu, Novom Pazaru, Zaječaru, Nišu, Vranju, Požarevcu, Kragujevcu i Kruševcu nas uverava da će se i na narednim stanicama uz bogat zabavni program, nastupe muzičkih grupa, projekcije turističkih filmova, kao i kviz znanja „Koliko poznaješ Srbiju – 52 vikenda u Srbiji“, koji će najsrećnijim posetiocima obezbediti nezaboravan doživljaj leta 2016 u Srbiji, posetioci informisati o mogućnostima za odmor u Srbiji i nadamo se odlučiti da svoj odmor ili jedan njegov deo provedu na nekoj od destinacija u svojoj zemlji, kaže direktorka TOS-a Marija Labović, ističući kako je interesovanje građana veliko, jer je publike na svakom događaju bilo u zavidnom broju.

* Ministarstvo turizma drugu godinu zaredom vaučerima podstiče razvoj domaćeg turizma. Na koji način bi još mogli da se navedu domaći turisti da odmor provedu u Srbiji?

– Vaučeri kao subvencionisana mera Ministarstva turizma, trgovine i telekomunikacija je dala značajne rezultate i domaći gosti se sve češće odlučuju da odmor provedu u zemlji. Efekat primene vaučera je i produženje boravka domaćih gostiju na čak 8,5 dana na destinaciji. Ova mera, koja je promovisana kroz promotivne aktivnosti TOS, do krajnjih korisnika i potencijalnih turista može doći samo uz veoma pažljivo birane kanale komunikacija i osmišljene promotivne kampanje koje sprovodi TOS. U letnjem delu kampanje fokus nam je bio na domaćim turistima i iznalaženju načina da im se kvalitetno predstave i ponude turistički aduti i mogućnosti naše zemlje. U kreiranju kampanje je pomoglo i istraživanje stavova i ponašanja domaćih turista, tako da beležimo prvo povećanje broja domaćih gostiju posle osam godina.

* Neretko se dešavalo da se građani Srbije, uglavnom zbog cene, odlučuju za odmor u Beču ili Rimu pre nego da ostanu na nekoj domaćoj planini ili banji?

– Profil turiste koji posećuje Beč, Rim ili Pariz i obilazi kulturne znamenitosti ovih evropskih metropola, vrlo često se u poslednje vreme odlučuje da ode i na Zlatibor, Kopaonik ili neku drugu destinaciju u zemlji, na vikend odmor. Posmatrajući dužinu boravka, pomenuti gradovi su deo neke od city break ponuda u trajanju od nekoliko dana, dok je prosečna dužina boravka u banjama Srbije, na primer, znatno veća. Na TOS-u je da predstavi šta u Srbiji postoji kao mogućnost za kvalitetan odmor i da motiviše građane da putuju i svojom zemljom, što godinama nije bilo popularno.

* Karavan putuje, TOS je stalno na terenu i u kontaktu sa predstavnicima lokalnih turističkih zajednica. Kakva je situacija po Srbiji, da li ima problema, kako se bore sa njima?

– TOS ima odličnu saradnju sa predstavnicima lokalnih turističkih organizacija, kroz veoma uspešnu saradnju sprovodimo aktivnosti na poboljšanju načina promocije i alata komunikacija, kako bi svaka destinacija u zemlji imala što bolje predstavljanje kako u zemlji tako i u inostranstvu. Kolege iz lokalnih turističkih organizacija su zaista prepoznale značaj karavana Moja Srbija. Izazovi za lokalne turističke organizacije svakako postoje, kao i u svakom poslu. Najviše se ogledaju u sredstvima raspoloživim za razvoj turističkih projekata sa ciljem unapređenja same ponude ili promocije  turističkih proizvoda.

 

*“U Srbiji je zabeležen rast broja dolazaka inostranih turista u poslednjoj deceniji za ukupno 25 odsto, dok je devizni priliv prema evidenciji Narodne banke Srbije izražen u evrima u istom razdoblju povećan za 10 odsto“

 

* Postoje destinacije u koje se ulaže više, jedni imaju više novca i ideja, drugi manje. Kako neki turistički centri mogu da postanu konkurentniji? Na primer, Zlatar se naslanja na Zlatibor i dok turizam na Zlatiboru cveta, na Zlataru postoji tek jedan hotel.

– Nije cilj svake destinacije, a negde nije ni moguće ostvariti masovnost u broju turista. Svaka destinacija treba da radi na unapređenju onih resursa u ponudi koji mogu da izazovu najveću pažnju i što ih izdvaja iz mora drugih ponuda. Specijalni interesi koji dovode targetirane manje grupe su upravo ono na šta je neophodno fokusirati se u izgradnji ponude destinacije i kasnije promociji te destinacije. Na Zlataru su izgrađeni i novi hoteli, a u izgradnji su i drugi tipovi objekata za smeštaj turista. Žičara za prevoz skijaša u zimskoj sezoni je takođe od nedavno u funkciji. Treba voditi računa i o održivom razvoju turizma i imati na umu prirodne resurse koje destinacija poseduje. Zlatar je klimatsko mesto, u čijoj je neposrednoj blizini i rezervat prirode Uvac sa izuzetno retkim staništem beloglavog supa. Ove prednosti Zlatara svakako će uz dobro koncipiranu promociju na samu planinu i u njenu blizinu dovesti značajan broj turista.

* Da li uporedo sa kampanjom po Srbiji i privlačenju domaćih turista, TOS radi na promociji Srbije kao destinacije za strane goste. Da li i u kolikoj meri sarađujete sa domaćim turističkim agencijama koje sa bave receptivnim turizmom?

– Činjenica da je turizmu opredeljen nešto veći budžet ove godine, potvrđuje da je ova grana na dobrom putu da dobije mesto koje zaslužuje, upravo uzimajući u obzir jedan od bitnih ekonomskih faktora, a to je visina deviznog priliva koji se u državni budžet slije od ove grane. Turizam je retka privredna grana koja već godinama pokazuje pozitivan trend rasta. U Srbiji je zabeležen rast broja dolazaka inostranih turista u poslednjoj deceniji za ukupno 25 odsto, dok je devizni priliv prema evidenciji NBS izražen u evrima u istom razdoblju povećan za 10 odsto.

Inostrani gosti imaju prilike da se zainteresuju za Srbiju kao zemlju njihovog narednog odmora kako kroz promociju na sajmovima turizma, tako i kroz prezentacije koje organizuje TOS, tekstove i reportaže u medijima, drugi turističko-informativni materijal, nove mobilne aplikacije, putem internet prezentacije TOS-a i sve primećenijeg prisustva na društvenim mreža, ali i kroz promotivne filmove. Poseban uspeh zabeležio je film „Dunav u Srbiji – 588 utisaka“ , koji je osvojio četiri međunarodna priznanja i jedno prekookeansko u Los Anđelesu ovog meseca.

* Šta biste Vi najpre ponudili domaćem, a šta stranom turisti koji želi da dođe u Srbiju?

– I inostrani i domaći gosti sve intenzivnije pokazuju interesovanje za Srbiju kao turističku destinaciju. Srbija već nekoliko godina za redom beleži porast broja dolazaka i noćenja stranih turista, dok se i broj domaćih turista od prošle godine povećava. Strani turisti čine oko 45 odsto ukupnog broja gostiju u našoj zemlji i najveći broj ovih gostiju upravo bira Beograd. Pored Beograda zanimljive su im ponude drugih gradova u Srbiji, u zimskom periodu planinski centri, ali i banje kao celogodišnje destinacije. Raznovrsne manifestacije, od sportskih, muzičkih do kulturnih i gastronomskih, svakako su jedan od razloga dolaska stranih gostiju u našu zemlju.

Srbija svim gostima nudi odmor koji se ne zaboravlja, a netaknuta priroda, bogatstvo kulturnim i istorijskim spomenicima, Dunav kao Evropski koridor, ponuda na rekama i jezerima ili planinama zemlje, sve razvijenija banjska spa i wellness ponuda, mogućnosti za aktivan odmor, izvanredna gastronomija, sigurna sam da će pomoći u tome da se odluče da u Srbiju dođu ponovo.

* Kakvi su planovi nakon što se početkom jula završi karavan Moja Srbija. Imate li u planu još nešto?

– Aktivnosti TOS su neprekidne i iz kampanje ulazimo u kampanju kako bismo najaktuelnijim informacijama promovisali Srbiju kao atraktivnu turističku destinaciju kako domaćim tako i inostranim gostima. Kampanja „Moja Srbija“ će trajati sve do oktobra, kako bi domaćim gostima približila i privukla ih na destinacije u njihovoj zemlji. Letnji meseci su prilika za organizaciju studijskih poseta Srbiji predstavnicima inostranih uticajnih medijskih kuća i turoperatera u organizaciji TOS-a, kako bi se Srbija svrstala u itinerere svetskih turoperatera.

Već od septembra nastavljamo i kampanju namenjenu inostranim turistima, sa akcentom na SAD, Rusiju, Tursku, Kinu i naravno zemlje u okruženju. Naročitu pažnju TOS će posvetiti promociji na tržištu SAD, s obzirom na uspostavljanje direktnog leta na relaciji Beograd – Njujork. Osim toga, pojačaćemo promociju u Sankt Peterburgu.

 

 

Izložba „52 ukusa u Srbiji“

Domaćim turistima ćemo se predstaviti  kroz uspostavljenu saradnju i udruživanje snaga i kapaciteta privatnog, javnog, civilnog sektora i profesionalnih udruženja, kako putem ambijentalnog oglašavanja, tako i korišćenjem online kanala promocije uz naglasak na društvene mreže kao generatore velikog broja značajne ciljne grupe turista. Cilj je postići sinergetski efekat celokupne kampanje i time dostići što veću vidljivost Srbije i kao letnje destinacije. Tokom leta sledi promocija na 10 manifestacija u Srbiji, dok će izložba „52 ukusa u Srbiji“ biti organizovana tokom septembra i oktobra nakon karavana na četiri lokacije u Srbiji u Leskovcu (Leskovačka roštiljijada), Zlatiboru, Vršcu (Vršačka berba grožđa) i Vrnjačkoj Banji.

 

Moj predlog

„Lično sam se oslonila na jednu od najatraktivnijih brošura TOS-a pod nazivom „52 vikenda u Srbiji“ i to mi je vodič za savršen kraći odmor u zemlji. Za sve čitaoce imam 52 predloga gde da odu, šta da rade, šta nikako da ne propuste, šta obavezno da probaju i u kojim atrakcijama na destinaciji koju odaberu mogu da uživaju. Brošura je dostupna online na internet stranici TOS-a www.srbija.travel i u našim info centrima u centru Beograda u Makedonskoj ulici i na Trgu Republike, kao i inostranim gostima i svima koji avio saobraćajem stignu u prestonicu, na aerodromu Nikola Tesla.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari