A Shamel Pitts foto Itai Zweckerfoto Itai Zwecker

U okviru zvaničnog programa 20. Beogradskog festivala igre u nedelju, 19. marta, u Operi i teataru Madlenanum gostuje njujorška trupa Tribe Šamela Pitsa sa komadom “Crna rupa: Trilogija i Triatlon”. U ovom delu koje precizno traje jedan sat, jedan minut i isto toliko sekundi, a koje je premijerno izvedeno 2018. u Muzeju Izraela u Jerusalimu, Šamel Pits pojavlje se u dvostrukoj ulozi koreografa i igrača.

Muziku za ovu treću kreaciju iz njegove “crne serije”, koju je započeo 2015, komponovao je izvodi Silvan Jakobovic.

“’Crna rupa’ je kaleidoskopsko umetničko iskustvo koje koristi pokret, svetlost i vizuelnu umetnost. Iako je naslov izveden iz kosmičkog fenomena crne rupe, to nije rad koji se bavi tumačenjem nauke. Štaviše, predlaže da se iskoristi ideja transformacionog okruženja crne rupe kako bi se stvorila atmosfera misterije o onome što ona može da sadrži u sebi. Ideja “Crne rupe” jeste da angažuje publiku tako da se iskustvo duboko kondenzuje u živopisno hipnotičko putovanje, bez izlaza. Komad istražuje i deli umetničku odiseju performansa, u kojoj se tri nadarena crna umetnika, svi iz afričke dijaspore, udružuju kako bi stvorili trojstvo snage, afro-futurizma i zagrljaja. Koreografija se bavi Šamelovim sveobuhvatnim treningom i podučavanjem jezika pokreta Gaga, koji je kreirao Ohad Naharin, a jedan od glavnih kvaliteta istraživanja je ispitivanje gravitacije i drugih sila kako bi se doprinelo gustini, lakoći, šarenilu i neuhvatljivosti formi tela i prostora”, navodi se u opisu komada “Crna rupa” na zvaničnom sajtu Šamela Pitsa.

Reč je o igraču, koreografu, pedagogu, umetniku performansa, konceptualnih i dramskih postavki, glumcu, osnivaču i direktoru multidisciplinarnog umetničkog kolektiva Triba sa sedištem u Njujorku, koji je svoj umetnički kredo “pozajmio” od poznatog holivudskog glumca Sidnija Poatjea – veruje da se “umetnik zaista posvećen svom zanatu potpunije poziva na veze sa univerzalnim”.

Šamel Pits rođen je u Bruklinu.

Završio je prestižne njujorške umetničke škole, a umetničku igru diplomirao je na Univerzitetu Džulijard i dobio nagradu Marta Hil za izvrsnost u igri.

Profesionalnu karijeru započeo je u okviru trupe Mihaila Barišnjikova i Baleta džez Montreal.

Od 2009. do 2016. bio je član Kompanije Batševa koju je vodio Ohad Naharin, gde je usavršio Gaga pokret, čiji je danas pedagog.

Pitsova „Crna serija“ prikazivana je na scenama i festivalima širom sveta, a njegovi najsvežiji njujorški projekti uključuju koreografiju za predstavu „Pomoć” pesnikinje i dramaturga Klaudije Renkin u režiji Taibi Megar.

Asistent je na Univerzitetu Džulijard i rezidentni umetnik na Univerzitetu Harvard.

Kritičari Njujork tajmsa smatraju da je “neobično elegantan i iskren, sjano hladan i nežan; uvek vizuelno upečatljiv, nikada dosadan, a uz to, deluje na daljinu”.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari