Shodno tome, neće biti dozvoljen uvoz automobila iz Nemačke koji su tamo proglašeni za otpad i Ministarstvo zaštite životne sredine je u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja već sprečilo takav uvoz – izjavio je Goran Trivan, ministar zaštite životne sredine Srbije, otvarajući Sajam automobila „DDOR BG Car Show 06“ i 12. Sajam motocikala u Beogradu.

On je dodao da će se ekološke takse plaćati ne samo pri uvozu novih već će time biti obuhvaćen i uvoz polovnih automobila. – Električni, odnosno hibridni automobili su budućnost u svetu, pa će tako biti i u Srbiji i država razmišlja o tome da pomogne uvoz takvih vozila – naveo je Trivan.

Svoje brendove na Sajmu automobila „DDOR BG Car Show 06“ i 12. Sajmu motocikala, koji se održavaju od 22. do 28. marta na Beogradskom sajmu, predstavlja oko 380 izlagača automobila i motocikala.

Ovogodišnji sajmovi automobila i motocikala održavaju se u znaku izuzetnog jubileja 80-godišnjice prvog Međunarodnog sajma automobila održanog marta 1938. godine u Beogradu. Bila je to prva samostalna, specijalizovana sajamska manifestacija tek osnovanog Beogradskog sajma, koji je tako postao jedan od devet zvanično registrovanih salona automobila u Evropi, a samim tim i jedna od metropola svetske automobilske industrije. Uz ovakav istorijat i aktuelna dešavanja koja se na Beogradskom sajmu iz godine u godinu prezentuju ljubiteljima četvorotočkaša i dvotočkaša, ne čudi slogan koji prati ove dve atraktivne manifestacije – „Glavni u gradu“.

– Sajam automobila, najstarija specijalizovana manifestacija Beogradskog sajma, danas obeležava značajan jubilej – 15. marta 1938. godine završen je Prvi sajam automobila. Neverovatan istorijski iskorak bio je održavanje Prvog sajma automobila, ali ogroman uspeh je i održavanje ovog jubilarnog, osmodecenijskog sajma. Ove godine imamo rekordan broj učesnika na rekordnom prostoru, najviše premijera i ostalih noviteta iz auto-moto industrije. Iako ovo zvanično nije međunarodna manifestacija, interesovanje za nju raste, sve više prevazilazi okvire domaćeg tržišta i počinju da je prate i posetioci iz okruženja – ističe Zoran Lupšić, projekt menadžer sajma automobila „Bg Car Show“. Beogradski sajam u saradnji sa Srpskom asocijacijom uvoznika vozila i delova i kompanijom DDOR Novi Sad, generalnim sponzorom ove manifestacije, na Sajmu predstavlja najnovija dostignuća kompletne auto-moto industrije, najraznovrsnije performanse, dizajnerska i tehničko-tehnološka inovativna rešenja u svim sektorima. Ipak, programski akcenat je na novim konceptima u oblasti alternativnih, hibridnih i elektro pogona, ali i bezbednosnih rešenja novih modela, koji su za potencijalne kupce jedan od ključnih faktora prilikom izbora novog vozila. Oko 306 izlagača iz dvadesetak zemalja predstaviće ukupno 36 automobilskih brendova, od čega će biti 41 premijera. Svi najrenomiraniji svetski proizvođači automobila koji posluju na domaćem tržištu biće na raspolaganju posetiocima u šest hala Beogradskog sajma. Premium brendove će sa svojom aktuelnom ponudom specijalno za ovu priliku u hali 3 predvoditi Mercedes, BMW, Audi i Britiš motors (Land Rover i Jaguar).

Beogradski sajam automobila ima privilegiju da se održava neposredno posle elitnog Ženevskog salona automobila, što mu daje posebnu draž ali i odgovornost u vezi sa „nasleđivanjem“ vrhunskih ekskluziviteta. Zbog toga, uz najavu velikog broja automobilskih brendova, već tradicionalno, najveću pažnju privlače iznenađenja u premium segmentu.

Domaćoj javnosti i potencijalnim kupcima predstaviće se i kompletna ponuda u segmentu lakih privrednih vozila svih svetskih proizvođača koji posluju na domaćem tržištu. U ovom segmentu najavljeno je dvadesetak premijera. Proizvođači lakih privrednih vozila predstaviće 10 renomiranih brendova sa 19 noviteta. Motopassion će ugostiti 73 izlagača, koji će predstaviti 36 brendova motocikala, ATV i ostalih motornih vozila i bicikala, sa više od 50 noviteta.

Svečani sajamski ugođaj dodatno će podgrejati i prateća automobilska industrija, koja će se predstaviti bogatom ponudom rezervnih delova, derivata naftne industrije, auto-galanterije i kozmetike, tjuning opreme i naročito sadržajnom izložbom garažno-servisne opreme.

Iz brojnih dešavanja u okviru pratećeg programa vredi izdvojiti, na primer, prezentaciju na temu „Tržište akumulatora i starterskih i industrijskih baterija u Srbiji“, u organizaciji kompanije TAB baterije; okrugli sto „Nedostatak profesionalnih vozača – školovanje vozačkog kadra“, u organizaciji PU Međunarodni transport; veliki skup na temu „Električna vozila, punjači i infrastruktura…“, u organizaciji Katedre za motorna vozila Mašinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, Elektrotehničkog instituta „Nikola Tesla“ iz Beograda, Privredne komore Srbije i drugih.

Nacionalna vozačka akademija NAVAK će između hala 2 i 3 svakodnevno demonstrirati uticaj korišćenja mobilnog telefona tokom vožnje na bezbednost u saobraćaju i testirati nove tehnologije – vožnju na hibridni i električni pogon; na poligonu ispred hala 7, 8 i 9 biće svakodnevno organizovan Stunt Show (Nikola Radojković iz Aleksinca demonstriraće akrobatsku vožnju motocikla); na „zelenom poligonu“ ispred „Motopassion“ hala posetioce očekuju svakodnevne test vožnje skutera, bicikala i trotineta na električni pogon; na istom poligonu Sportsko udruženje „Moto klub Bezbednost“ organizuje trening bezbedne vožnje.

Beogradski sajam će i ove godine posvetiti pažnju pripadnicama lepšeg pola. Zajedno sa medijskom kućom Exto medija sprovešće akciju pod nazivom „Žena za volanom“, kao pogled na auto-industriju iz ženskog ugla, šta ih zanima, kakve automobile vole… Žene će svakodnevno imati priliku da iz ambijenta sajamskih hala kažu šta misle o ovoj tipično muškoj temi.

Ono što Sajam ne uspe da kaže širokom paletom putničkih automobila i motocikala vodećih svetskih proizvođača, izložbama prateće industrije, delova i opreme, ili atraktivnim promocijama svetskih noviteta i ekskluziviteta, posetiocima će biti ponuđeno u izuzetno sadržajnom pratećem stručnom programu, koji obiluje informativnim, obrazovno-edukativnim i zabavnim sadržajima, takmičarskim aktivnostima, test vožnjama i drugim (ne)očekivanim zadovoljstvima.

Radno vreme sajmova

Radno vreme sajmova je od 10 do 20 časova, pojedinačna ulaznica košta 300 dinara, grupna 200, grupna za đake i studente 150 dinara. Ulaznica za Family Day 27. marta (roditelji sa decom do 16 godina) košta 500 dinara. Parking se plaća 100 dinara po započetom satu.

Finansijska pomoć i usluge

Na spisku najviđenijih sajamskih učesnika su i finansijske institucije i osiguravajuća društva, strukovne organizacije, klubovi, udruženja i specijalizovani mediji, koji treba da olakšaju ili razreše svaku nedoumicu kupaca. To se posebno odnosi na banke, lizing i osiguravajuće kompanije, koje u saradnji sa prodavcima i distributerima pripremaju povoljne sajamske finansijske konstrukcije, kako bi kupac za isti novac dobio što povoljnije uslove kreditiranja, povlastice u dodatnoj opremi vozila, produženoj garanciji i uslovima servisiranja.

Automobilski brendovi i premijere

Svi najrenomiraniji svetski proizvođači, odnosno brendovi automobila i lakih privrednih vozila, koji posluju na domaćem tržištu, biće posetiocima na raspolaganju u šest hala Beogradskog sajma. Premium brendove će sa svojom aktuelnom ponudom, specijalno za ovu priliku u hali 3, predvoditi Mercedes, BMW, Audi i Britiš Motors (Land Rover i Jaguar).

Sajamskim nastupom posetioce će obradovati i svi ostali uvoznici i distributeri. To se posebno odnosi na one koji na sajam dolaze sa brojnim premijerama i

novitetima različitih kategorija, koje bi po brojnosti (čak 41 njih među putničkim automobilima) mogle ovaj sajam uvrstiti među najuspešnije u dosadašnjoj istoriji.

Tako će Mercedes-Benz premijerno predstaviti modele X-Klasse; Audi modele A7 i A8; BMW X2 i X3; Citroen modele C4 Cactus, C3 Aircross i C-Elysee; Ford Fiestu i EcoSport; Volvo XC40 i XC60; Volkswagen T-Roc, Arteon i Polo; novi touran; Toyota Yaris i Land Cruiser; Škoda model Karoq; Alfa Romeo

Stelvio QV; Dacia Duster; Subaru XV; Honda Civic Type R; Hyundai i30 N i Konu; Infiniti Q50; Jaguar E-Pace; JEEP Wrangler; KIA Stinger i Stonic; Land

Rover Range Rover Velar i Range Rover Sport; Mazda CX-5; Mitsubishi Eclipse Cross; Lada modele Vesta SW i Vesta SW Cross; Opel Insignia Countri Tourer

i Grandland X; Peugeot model 5008; Seat model Arona, SSangyong Rexton i Tivoli XLV.

Moto brendovi i premijere

Sajam motocikala Motopassion, sa takođe izuzetnim brojem brendova, adrenalinom opskrbljene ozbiljne vozače ali i „samo“ zaljubljenike u dvotočkaše dočekuje u halama 7, 8 i 9. Uz već tradicionalno prisutne svetske motociklističke gromade kao što su BMW, Harley-Davidson, Honda, Yamaha, Suzuki, SYM, Ducati, Kawasaki, KYMCO ili marke iz PIAGGIO grupe po prvi put će nastupiti Indijanmotorsajkl i E-skuteri.

Motopassion donosi čak 41 premijeru ili novitet u kategorijama motocikala, skutera, kvadova i bicikala. Tako legendarni Harley-Davidson predstavlja model Softail Fat Boy 114; Ducati predstavlja modele Panigale V4 S, Scarambler 1100 / 1100 Sport, Multistrada 1260 S / Pikes Peak i Monster 821; Yamaha TMAX DX, MT-09 Tracer GT, MT-07 i X-MAX400 /X-MAX 300; Kawasaki Z900RS i Z1000SX; Suzuki GSX-R 1000 R ABS – L8, BURGMAN 400 ABS – L8 i V-STROM 250 ABS – L8; BMW K 1600 B i G 310 GS; Honda model Africa Twin Adventure Sports CRF 1000 T2; Daytona Motors model DY50 RS; KYMCO AK 550; Longjia Scrambler 125; BRP CAN-AM Maverick X rc Turbo R i Outlander Max 1000 XT-P ABS; Motogrini e:motion 2048; CF Moto C Force 850, Z Force 1000 i MT 650; E-Prime Effecto; Indian Motorcycle Scout Sixty, Scout Bobber, Cheif Dark Horse i Roadmaster Classic; NIU NIU N1 Civic i NIU M1; Vespa GTS 300 Super i Primavera 50; SYM CRUiSYM 300i; Super Soco TC; Piaggio Medley 150 i Beverly 350; Stels 850G-PE Guepard Pro Trophy EPS; Peda Pro-xt 125.

Posebna pažnja na Motopassionu biće poklonjena električnim vozilima, motociklima i biciklima, kojima će biti posvećena specijalna „zelena zona“ u hali 7, ali i jedan novitet – poligon ispred „moto-hala“ namenjen za prezentaciju mogućnosti i prednosti e-vozila ali i za edukaciju o bezbednoj vožnji motocikala.