Dugo najavljivani rečni saobraćaj konačno će probno zaživeti danas. U početku će Beograđanima na raspolaganju biti samo dva brodića na dve relacije i to od Brankovog mosta do Bloka 70, i od Bloka 70 do Ade Ciganlije. Prevoz rekama za sada je poveren preduzeću „Metro na vodi“, a ukupan kapacitet dva brodića je po 60 mesta.

Dugo najavljivani rečni saobraćaj konačno će probno zaživeti danas. U početku će Beograđanima na raspolaganju biti samo dva brodića na dve relacije i to od Brankovog mosta do Bloka 70, i od Bloka 70 do Ade Ciganlije. Prevoz rekama za sada je poveren preduzeću „Metro na vodi“, a ukupan kapacitet dva brodića je po 60 mesta.
„Beograd je konačno javnim prevozom sišao na svoje reke. U početku će to biti samo prevoz brodićima kojima će od Brankovog mosta do Bloka 70, na kraju ulice Omladinskih brigada, trebati 34 minuta dok će nizvodno stizati za samo 20 minuta. Sa druge strane, od Bloka 70 do Ade Ciganlije biće potrebno samo nekoliko minuta. Po iskrcavanju na Adi putnici će moći do samog kupališta da se prevezu vozićima u kojima će važiti karta za brodić“, rekao je tokom jučerašnje probne vožnje Željko Đukanović, direktor Direkcije za javni prevoz. Kako naglašava v.d. gradonačelnika Beograda Zoran Alimpić, za dobro funkcionisanje rečnog saobraćaja najvažnija je njegova povezanost sa autobuskim i tramvajskim prevozom. Zato su i izabrana mesta za pristane kod Brankovog mosta, u Bloku 70 i na kraju trase vozića kod Radničke ulice gde na svakom mestu saobraća desetak linija. Prema rečima Nenada Ranđelovića, menadžera firme „Metro na vodi“ u planu je povećanje flote kako bi građani u letnjoj sezoni imali brži i češći prevoz rekama. Tako će prvi od dva broda kapaciteta od po 200 mesta krenuti za oko mesec dana na relaciji Brankov most Blok 70, dok će drugi brod stići za nekoliko meseci. Putnici će na pristanima moći da kupe i neophodne sitnice kao i na svakom drugom kiosku, a tokom plovidbe o njima će se starati ljubazno osoblje broda.

Vožnja rekom uz markicu

Korišćenje rečnog prevoza biće moguće i uz postojeću markicu Integrisanog tarifnog sistema, ali uz doplatu od 400 dinara. U slučaju da neko hoće da koristi mesečnu kartu za vožnju brodićima a nema markicu potrebno je da izdvoji 1500 dinara. Moguće je kupiti i pojedinačnu kartu za jednu vožnju po ceni od 50 dinara, ili povratnu kartu od 89 dinara.

– Ovo je nešto što smo čekali decenijama, da Beograd počne da koristi svoje dve reke. Ovo će pored pukog prevoza biti i dobar način da se uživa u pogledu na grad sa reka, pa čak i da bude neka vrsta kratkog polučasovnog izleta – sa oduševljenjem konstatuje naša sugrađanka Mira Morača koja nije mogla da dočeka da danas počne redovan saobraćaj već je juče došla i na probnu vožnju za medije.
Ipak, da bi rečni saobraćaj u potpunosti zaživeo potrebno je da se uspostavi i trajektni prevoz na Dunavu od Zemuna do Borče. Zoran Pešović, gradski sekretar za saobraćaj za početak maja najavljuje predstavljanje studije o uspostavljanju trajektnog prevoza na toj relaciji koja bi trebala da funkcioniše do izgradnje mosta na Dunavu.
– Pokretanje trajekta, kojim bi se kolima i autobusom od Zemuna do Borče stizalo za samo pet minuta umesto više od 90 minuta koliko sada treba, moraće da sačeka čišćenje Dunava. Zatim treba napraviti pristupne saobraćajnice, od Borče do reke, ali i u Zemunu jer do keja sada vode samo uske ulice – napominje Pešović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari