Početkom izgradnje mosta Zemun – Borča, zemljište na levoj obali Dunava postaće veoma atraktivno i lako dostupno. U Urbanističkom zavodu već postoji studija „Čaplja“, koja predviđa formiranje nove ekološko rekreativne zone, veličine oko 580 hektara (kao dve Ade Ciganlije) koja bi se nalazila između Pančevačkog i novog, „kineskog“, mosta, tačno preko puta Velikog ratnog ostrva.

Ova Studija, koju je radio Univerzitet u Firenci, samo je uvod u planski dokument sa čijom izradom se, prema rečima stručnjaka, mora krenuti što pre. U protivnom, može se desiti da izgradnjom mosta nastane pritisak da se područje zelene površine promeni u stambeno poslovnu zonu.

Ideja je da se tu uredi ekološka oaza, da se napravi neka vrsta zdravog turizma. Od betona se ne bi gradilo ništa, sve bi bilo od prirodnih materijala, u samom centru grada i bili bismo jedinstveni u svetu. Izuzetno je važno da se sa izradom plana krene što pre. Postoji osnov i treba iskoristiti potencijal za izgradnju nove Ade Ciganlije. Na ovom terenu su evidentirane mnoge vrsta ptica i izuzetno retke ribe koje se mreste u ovom području.

Generalnim planom Beograda 2021, previđeno je novo ostrvo na Dunavu, koje bi se dobilo izgradnjom velikog kanala između Pančevačkog mosta i novog mosta Zemun – Borča. Na prostoru od 582 hektara, uz maksimalnu zaštitu svih prirodnih dragocenosti, pažljivo je osmišljena buduća gradnja turističko-sportskih objekata.

Svaki deo prirode treba maksimalno sačuvati, bez gradnje tržnih centara, hala ili nekih velikih stambenih kompleksa. Pre svega, ovo treba da bude rekreaciona zona, u kojoj ćemo pokrenuti ekološki turizam – smatraju arhitekti koji radili na izradi Studije.

Ovde će biti formirano rečno ostrvo sa mešovitim predelima šume, malim kanalima, jezercima, barama i rukavcima. Na ostrvo će pristup imati pešaci, biciklisti, specijalna vozila za interni grupni prevoz, kao i plovila na vesla i jedra. Čamci sa motorom i druga motorna vozila moćiće da pristupaju samo u određeno vreme, pod određenim uslovima.

Takođe, planirana je i izgradnja saobraćajnice koja bi obezbedila vezu sa Zrenjaninskim putem i budućim „kineskim mostom“, a na tom području predviđeno je i pristanište za putničke brodove, jahte i čamce.

Bogati sadržaji

Na novo ostrvo stizaće se sa vode i sa kopna. Tu će se nalaziti „turistička sela“ sa malim lukama, zabavni i sportski punktovi sa smeštajnim jedinicama, sale za fitnes i treninge, veliki broj otvorenih terena, trgovi, marine, sale za kulturne priredbe i drugi aktivni, edukativni i zabavni sadržaji. „Čaplja“ će imati i dva unutrašnja jezera za aktivnosti nalik onima na Adi Ciganliji. Uz obalu Dunava će, na povišenim kotama, biti formirani na stotine metara dugački uređeni bazeni, plaže za veliki broj kupača.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari