Novi Beograd Foto: novibeograd.rs

On je gostujući u „Beogradskoj hronici” podsetio da ova inicijativa ima za cilj rešavanje globalnog problema koji se tiče velikog broja vozila i veće upotrebe alternativnih vidova prevoza.

– Sve više ljudi živi u gradovima, čak 50 odsto svetskog stanovništva, a procene su da će za deset godina ovaj procenat iznositi 75. Samo u Beogradu broj vozila za godinu dana poraste za pedeset hiljada, što je veliko opterećenje. Posledice su strašne na globalnom nivou i otuda se tokom „Nedelje mobilnosti” u dve i po hiljade svetskih gradova govori o ovoj temi i podiže svest ljudi. Suština je da se promeni koncept saobraćaja i da se favorizuju javni transport, pešačenje, biciklizam, rekao je Radojičić.

Gradonačelnik je podsetio da grad nastoji da se, svuda gde je to moguće, grade biciklističke staze.

– U poslednjih četiri godine urađeno je osamdeset kilometara, a plan je da Beograd u narednom periodu dobije još 120 kilometara staza za bicikliste, precizirao je on.

Radojičić je dodao da se u ovom segmentu posebno vodi računa o bezbednosti biciklista.

Kako prenosi Beoinfo, gradonačelnik Beograda je ocenio da su električni trotineti aktuelni svuda u svetu kao dobar i ekološki prihvatljiviji vid transporta, ali da se ovo područje mora zakonski regulisati radi bezbednosti i vozača i pešaka.

On se osvrnuo i na obimne infrastrukturne radove u Beogradu, najavljujući da će rekonstrukcija Ulice 27. marta, od Starine Novaka do Takovske, biti završena 16. septembra.

– Radovi od Ruzveltove do Starine Novaka trebalo bi da budu završeni 5. oktobra, nakon čega sledi potez od Despota Stefana do Francuske. Ako ne bude nekih nepredviđenih radova, kompletna rekonstrukcija ove vrlo značajne saobraćajne deonice trebalo bi da bude završena do kraja godine, istakao je Radojičić.

Povezani tekstovi