Kraj izgradnje pasarele na Kalemegdanu se ne nazire 1Foto: IGOR DUDAS/ BEOBUILD

Izgradnja pešačke pasarele na Kalemegdanu, koja je započeta krajem 2017. godine, probila je rokove za završetak, gradi se gotovo dvostruko duže od predviđenog trajanja radova.

Pešačka pasarela koja treba da premosti Bulevar vojvode Bojovića i spoji Savski kej sa Beogradskom tvrđavom počela je da se gradi krajem septembra 2017. godine sa ugovorenim rokom od 270 dana, čime je nedavno prešla 500. dan od početka realizacije. O tome je nedavno pisao i stručni portal Beobuild, koji navodi da se izgradnja pasarele toliko odužila, da su i mediji prestali da je pokrivaju, a dobar deo javnosti skoro je zaboravio na ovaj projekat.

„Ako imamo u vidu da je otvaranje planirano u julu prošle godine, jasno je da su i ovde rokovi davno izgubili smisao. Da bude još gore, radovi nisu završeni, a potrebno je bar još nekoliko meseci da se sve planirano privede kraju. Projekat je inače vredan dva miliona evra, a posao je dodeljen domaćem preduzeću „Bauwesen“ iz Lazarevca“, navode iz Beobuild-a.

Oni su stručno objasnili da sama pasarela predstavlja metalno-čeličnu konstrukciju dužine 75 metara i širine 2,5 metara, sa dva manja kraka koja vode ka parkingu na Beton hali i parku pored stepeništa na tvrđavi.

Takođe, pored pešačke pasarele, važan element planirane atrakcije čini apstraktna figura koja će biti postavljena u sredini velike kružne rampe kod Beton hale. Kombinovanje umetnosti sa gradskom infrastrukturom je uvek pohvalno, ali su, prema oceni Beobuild-a, nažalost zanemareni najvažniji funkcionalni preduslovi za punu korisnost ovakve građevine.

„Tu se pre svega misli na dužinu prilazne rampe, kojoj je u procesu oblikovanja žrtvovana funkcionalnost, pošto je sa 82 metara, duža od same pasarele. Atraktivna vijugava rampa nije efikasno rešila visinsku razliku, a da bi se prevazišao taj problem izabrano je najskuplje rešenje – lift. Čak i da ovo bude jedini održavan javni lift u gradu, problem ostaje na drugoj strani pasarele gde ne postoje rampe za silazak ni liftovi, a izlazak na šetalište podrazumeva prelazak velikog broja stepenika. NJena primarna funkcija ipak nije zamišljena da bude prelaz preko ulice“, ističe se u ovoj analizi.

Beobuild zaključuje da u ovim uslovima ostaje da se vidi kako će pasarela biti korišćena. Bitno je, podsećaju oni, urediti i građevinski prilagoditi prilaze i obeležavanje na samoj tvrđavi, kako bi zbog pozicije posetioci bili dobro upućeni ka njoj.

Deo radova koji obuhvataju uređenje šetačkih staza i prilaza na tvrđavi, kao i slobodnih površina oko rampe kod Beton hale takođe je deo projekta. Planirano je uređenje zapuštenog šetališta na priobalju, ozelenjavanje prostora i postavljanje mini-fontane u parku. Prema poslednjim najavama otvaranje je planirano na leto.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari