Foto: IGOR DUDAS/ BEOBUILD

Pešačka pasarela koja treba da premosti Bulevar vojvode Bojovića i spoji Savski kej sa Beogradskom tvrđavom počela je da se gradi krajem septembra 2017. godine sa ugovorenim rokom od 270 dana, čime je nedavno prešla 500. dan od početka realizacije. O tome je nedavno pisao i stručni portal Beobuild, koji navodi da se izgradnja pasarele toliko odužila, da su i mediji prestali da je pokrivaju, a dobar deo javnosti skoro je zaboravio na ovaj projekat.

„Ako imamo u vidu da je otvaranje planirano u julu prošle godine, jasno je da su i ovde rokovi davno izgubili smisao. Da bude još gore, radovi nisu završeni, a potrebno je bar još nekoliko meseci da se sve planirano privede kraju. Projekat je inače vredan dva miliona evra, a posao je dodeljen domaćem preduzeću „Bauwesen“ iz Lazarevca“, navode iz Beobuild-a.

Oni su stručno objasnili da sama pasarela predstavlja metalno-čeličnu konstrukciju dužine 75 metara i širine 2,5 metara, sa dva manja kraka koja vode ka parkingu na Beton hali i parku pored stepeništa na tvrđavi.

Takođe, pored pešačke pasarele, važan element planirane atrakcije čini apstraktna figura koja će biti postavljena u sredini velike kružne rampe kod Beton hale. Kombinovanje umetnosti sa gradskom infrastrukturom je uvek pohvalno, ali su, prema oceni Beobuild-a, nažalost zanemareni najvažniji funkcionalni preduslovi za punu korisnost ovakve građevine.

„Tu se pre svega misli na dužinu prilazne rampe, kojoj je u procesu oblikovanja žrtvovana funkcionalnost, pošto je sa 82 metara, duža od same pasarele. Atraktivna vijugava rampa nije efikasno rešila visinsku razliku, a da bi se prevazišao taj problem izabrano je najskuplje rešenje – lift. Čak i da ovo bude jedini održavan javni lift u gradu, problem ostaje na drugoj strani pasarele gde ne postoje rampe za silazak ni liftovi, a izlazak na šetalište podrazumeva prelazak velikog broja stepenika. NJena primarna funkcija ipak nije zamišljena da bude prelaz preko ulice“, ističe se u ovoj analizi.

Beobuild zaključuje da u ovim uslovima ostaje da se vidi kako će pasarela biti korišćena. Bitno je, podsećaju oni, urediti i građevinski prilagoditi prilaze i obeležavanje na samoj tvrđavi, kako bi zbog pozicije posetioci bili dobro upućeni ka njoj.

Deo radova koji obuhvataju uređenje šetačkih staza i prilaza na tvrđavi, kao i slobodnih površina oko rampe kod Beton hale takođe je deo projekta. Planirano je uređenje zapuštenog šetališta na priobalju, ozelenjavanje prostora i postavljanje mini-fontane u parku. Prema poslednjim najavama otvaranje je planirano na leto.

Povezani tekstovi