Stojčić: Nakon depoa na Makiškom polju kreće gradnja trase metroa 1Foto: Vojislav Stojsavljević

On je naglasio da mu je žao što veliki broj građana nije mogao da bude na otvaranju Svaskog trga i da uživaju u čitavom događaju.

– Kao što svi znaju, stanična zgrada nije u funkciji i tek kada krene rekonstrukcija enterijera za Istorijski muzej, razgovaraćemo o enterijeru i muzeju koji će biti unutra. Imaćemo prelaz na istom nivou, sa platoa do vrata stanične zgrade. U naredne dve nedelje biće završena staklena platforma. Važno je bilo da se to pažljivo uradi, jer je i stepenište same stanične zgrade deo spomenika kulture. Ideja je bila da to ostavimo transparentno i da bude staklena površina. Jednostavno je osetljivo i malo je potrajalo, pa nismo završili, ali naravno da neće ostati tako –
rekao je Stojčić.

Stojčić je napomenuo da svi koji dođu da vide Savski trg, ulaze u spomenik gde mogu da pročitaju tekst i upoznaju se sa istorijom.

– Imaćemo i kustosa koji će tokom svog radnog vremena zainteresovanim govoriti o Stefanu Nemanji i delu srpske istorije. Ovo jeste svojevrsni muzej na otvorenom i siguran sam da će u nekom trenutku svaki građanin Srbije poželeti da dođe – kazao je Stojčić.

On se osvrnuo i na izgradnju metroa i posetu delegacije Srbije Francuskoj, te dodao da sve ide u dobrom pravcu.

– Kako je bilo dogovoreno na našim sastancima, tako se i realizuje u Francuskoj. Nedavno smo usvojili Plan detaljne regulacije Makiškog polja, koji predviđa lokaciju za izgradnju depoa, a čija će izgradnja početi verovatno u novembru. To će u suštini biti početak izgradnje metroa, jer odatle kreću kompozicije. Nakon Makiškog polja krećemo sa izgradnjom i same trase. Dosta dugo se pripremamo i plan šinskog sistema će biti verovatno na leto. On je preduslov za dobijanje građevinske dozvole za samu trasu. Radimo neke mini-korekcije u smislu pozicije stanice, njihove dubine i nameštamo tako da prihvati što veći broj putnika, da se ne bi desilo da stanica ne bude iskorišćena u punom kapacitetu. Takođe, spremamo i konkurs, koji će biti objavljen u naredna dva meseca, za prvih 17 stanica prvog dela prve linije. Ministar Siniša Mali je objavio i kako bi trebalo da izgleda serija vozila. Svaka od serija izgleda fantastično i teško je napraviti izbor – objasnio je Stojčić.

Stojčić je istakao da je 20 kilometara tunela i više nego izazovan posao, te da će za njegovu izgradnju trebati sedam godina.

– Taj rok neće biti probijen zato što će kineske kompanije koje imaju dosta iskustva sa ovom vrstom terena obavljati građevinske radove. Imamo jako puno stanica i svaka od njih je izuzetno veliki podzemni objekat čija je izgradnja dosta složena. Takođe, ima i dodatnih izgradnju pristupnih saobraćajnica, pešačkih i nekih novih pratećih objekata. Ovo je trenutno najveći građevinski poduhvat na Balkanu, i po značaju i po obimu intervencije, ali i utrošku sredstava. Najveći broj radnika koji će raditi na tom projektu biće iz Srbije. Najveći broj sredstava će proći kroz srpske firme – kazao je Stojčić.

On se osvrnuo i na zagađivanje vazduha i dodao da je cilj da Termoelektrana „Nikola Tesla” u Obrenovcu postane potpuno ekološka.

– U tom smislu, sve što nas čeka u narednim koracima kako bi obezbedili kvalitetan vazduh jeste u direktnoj vezi sa onim čime se grejemo. Doneli smo odluke da kroz plan detaljne regulacije, koji će biti usvojen krajem godine, damo obavezu da gde god postoji gasovodna ili toplovodna mreža, novi investitori ili građani imaju obavezu da se priključe na taj vid grejanja. To je ekološki vid grejanja i nema pojedinačnih dimnjaka. Verujem da ćemo na taj način smanjiti zagađenje vazduha. Privatna ložišta predstavljaju najveći problem, te se sve svodi na to koliko brzo ćemo uspeti da povežemo sve građane na infrastrukturu koju Beograd ili ima ili gradi – zaključio je Stojčić.

close
Stojčić: Nakon depoa na Makiškom polju kreće gradnja trase metroa 2

Prijavite se za
NJUZLETER

Svake subote u formi mejla biće Vam dostupan pregled nedelje koji za Vas biraju i komentarišu kolumnisti Danasa.

Vaša email adresa biće korišćena isključivo za potrebe slanja njuzletera u skladu sa Politikom privatnosti.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.