Foto: Danas

Zbog ovog ali i brojnih sličnih nesrećnih slučajeva u prethodnom periodu, predstavnici sindikata “Sloga” u gradskom saobraćajnom preduzeću “Beograd” ukazuju javnosti na potencijalne opasnosti kojima su izloženi i vozači i putnici, i apeluju na predstavnike gradskog prevoznika da uvede dodatne bezbednosne kontrole.

“Jedan od radnika našeg preduzeća je povređen, pati od posledica udisanja otrovnih materija i bezbednost mu je ozbiljno ugrožena kada se zapalio autobus koji je on vozio, a koji kao gorivo koristi tečni naftni gas. Vozač je, nakon manjih detonacija koje je čuo u motoru, pokušao da obezbedi vozilo, zaštitio putnike a kasnije i pokušao protiv požarnim aparatima da ugasi vatru. Ipak, nije bilo dovoljno ni što mu je kolega iz drugog vozila pritekao u pomoć jer njegov protivpožarni aparat nije bio ispravan”, naveli su predstavnici “Sloge” u GSP za Danas. Oni navode da još uvek nije poznato koji su uzroci ove nezgode, i da sumnjaju da li će slučaj biti ispitan do kraja.

Oni su istakli da zbog svega ovoga apeluju na rukovodstvo preduzeća da vodi računa o tehničkoj ispravnosti vozila, ali i propratnim bezbednosnim merama koje mogu značajno pomoći vozačima u slučajevima havarije.

“U proteklom periodu beležimo porast različitih propusta u merama za prevenciju i saniranje nezgoda, osim neispravnosti na vozilima, tu je i nedostatak opreme kao što su svetla, sijalice, zaštitni prsluci, trouglovi, protivpožarni aparati… Zbog svega ovoga vozači bivaju kažnjavani u slučaju da ih zaustavi policija, a ne preduzeće koje bi o tome trebalo da brine, a kasnije u slučaju nezgode, opet su vozači ti koji snose najviše posledica naveli su iz sindikata “Sloga”.

U međuvremenu smo dobili nezvaničnu informaciju da su tokom jučerašnjeg dana svi autobusi koji koriste tečni naftni gas povučeni iz redovnog režima saobraćaja dok se ne ispitaju uzroci kvara.