Romeo Kasteluči Romeo Kasteluči rođen je 1960. u Čezeni. Diplomirao je scenski dizajn i slikarstvo na Akademiji lepih umetnosti u Bolonji. Sa 20 godina počeo je da radi kao pozorišni reditelj. Zajedno sa Klaudijom Kasteluči i Kjarom Gvidi 1981. osniva Societas Rafaelo Sancio. Početkom osamdesetih počinje da spaja svoje interesovanje za pozorište sa slikarstvom, organizujući i neke izložbe.

Romeo Kasteluči Romeo Kasteluči rođen je 1960. u Čezeni. Diplomirao je scenski dizajn i slikarstvo na Akademiji lepih umetnosti u Bolonji. Sa 20 godina počeo je da radi kao pozorišni reditelj. Zajedno sa Klaudijom Kasteluči i Kjarom Gvidi 1981. osniva Societas Rafaelo Sancio. Početkom osamdesetih počinje da spaja svoje interesovanje za pozorište sa slikarstvom, organizujući i neke izložbe. Od tada je producirao veliki broj radova kao autor, reditelj, scenograf, dizajner svetla, zvuka, efekata, kostima. Poznat je kao autor koji želi da postigne „totalnu“ percepciju i sinestezijsko razumevanje publike. Napisao je i nekoliko teorijskih radova o sceni zasnovanih na sopstvenom pozorišnom iskustvu. Posle prve autobiografske produkcije – Santa Sofia – Teatro Khmer, Kasteluči počinje rad na Srednjeistočnom ciklusu koji je baziran na mitu i tada je nastala predstava prema Epu o Gilgamešu. Sledi ciklus zasnovan na klasičnim pozorišnim tekstovima – Šekspira ili antičkih tragedija: Hamlet, Orestija, Julije Cazar. Nakon produkcije „Geneza. Iz muzeja snova“, ovenčane mnogim priznanjima, njegov interes okrenuo se muzičkom pozorištu komadom „Borba“ koji označava početak plodne saradnje Societasa i kompozitora Scotta Gibbonsa. Tragediju Endogonidija, ciklus od deset epizoda koje se u rasponu od tri godine odvijaju u deset evropskih gradova, otpočinje 2002.
Do sada nije režirao nijednu predstavu izvan svoje matične trupe, što svedoči da mu je važno pružiti poverenje grupi ljudi koje savršeno poznaje i koja sa njim deli potrebu za preciznošću, umetničkom strogošću i vremenskom konzistentnošću.
Kasteluči izlaže, bavi se videom i filmom, učestvuje u raspravama o teoriji drame, drži predavanja u glavnim pozorišnim centrima u Evropi i na univerzitetima, piše o dramaturgiji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari