
Ovakav način plaćanja putarine se, prema važećim propisima EU, smatra najpravednijim sistemom naplate putarine, jer korisnik auto-puta plaća putarinu za pređeni broj kilometara. Kao osnovnu prednost vinjeta nad drugim sistemima naplate putarine, autor teksta navodi povećanje propusnosti na putevima. Korisnici srpskih auto-puteva od 2007. godine imaju mogućnost upotrebe elektronske naplate putarine, odnosno beskontaktnog plaćanja putarine TAG uređajem. Ovaj sistem plaćanja putarine upravo eliminiše direktno plaćanje putarine i omogućava prolazak vozila kroz naplatne stanice bez zaustavljanja. Ovaj vid plaćanja putarine je prethodnih godina doživeo ekspanziju, a sada učešće elektronske naplate putarine u ukupnom prihodu od naplate putarine iznosi 40%. Od ukupnog broja korisnika TAG uređaja za elektronsku naplatu putarine (188.500), čak 63% korisnika su vozači teških kamiona.
Korišćenje vinjeta je pogodnije za vozače koji svakodnevno koriste auto-put, dok je za korisnike koji to čine povremeno ili vozače u tranzitu, ovaj sistem znatno skuplji i nepravedniji. Prihod koji se ostvaruje naplatom putarine putem vinjeta nije dovoljan za kvalitetno održavanje auto-puteva, već su potrebne dodatne subvencije države za tu namenu. Iz tog razloga većina država koje primenjuju sistem naplate putarine putem vinjeta vrši dodatne naplate za teretna vozila, magistralne puteve, korišćenje tunela, mostova, ekološke takse i sl.
Razvoj putne infrastrukture, uključujući i razvoj elektronske naplate putarine ima kao rezultat konstantan porast ukupnog broja vozila na srpskim auto-putevima. Imajući u vidu i povoljan geografski položaj, R. Srbija je danas nezaobilazan faktor u formiranju značajnih tranzitnih koridora.
Informacija iz teksta o kilometarskim kolonama na novoj naplatnoj stanici Beograd je netačna. Napominjemo da je od puštanja u rad (13.04.2017. godine) kroz ovu naplatnu stanicu prošlo šest miliona vozila, a zahvaljujući dobroj organizaciji rada, većem kapacitetu naplatne stanice i značajnom učešću korišćenja elektronske naplate putarine, nikakvih zadržavanja i zastoja nije bilo.
Sektor za naplatu putarine JP ,,Putevi Srbije“
Ovi me baš nasmejaše. Ispovrtle "podatak" iz malog mozga, kao što radi njihov šef, i kao nešto demantuju. Pa imamo mi oči, a i znojili smo se letos na naplatnim rampama Koridora 10. Baba jeste odavno u kolapsu, a kada će definitivno kolabrirati videćemo. Ali najviše me je nasmejala i rastužila briga ovih jarana o pravednoj naplati putarina, jer je, navodno, naplata putem vinjeta nepravednija i ne može da pokrije troškove održavanja puteva? Zamislite, oni čiji "mozak" otima zarađene penzije (imovinu) penzionerima, brinu da ne zakinu koji dinar nekom vozaču!? Ili, da se vinjetama ne može obezbediti održavanje puteva, a uz pomoć rampi može. Bilo bi interesantno za nas čitaoce Danasa da nam ovi iz naplate putarina što nam se obraćaju, navedu koja je to studija kojom je to utvrđeno, i ko je tu studiju uradio? Takođe bi bilo interesantno pročitati u toj studiji koliko je koštala/košta svaka ulazna i izlazna rampa, koliko je zaposlenih na tim rampama i u Sektoru za naplatu putarina, koliko košta energija, telefon, voda itd. na tim rampama, koliko softveri za naplatu, nadziranje i kontrolu, koliko održavanje tih rampi. A koliko se na rampama ukrade od vozača i od države? Ovakvi eksperti Sektora za naplatu putarina veoma pomažu trustu glavnih državnih "mozgova" da Baba što pre kolabrira.
Je li ovo neka neslana šala? Da li iko ko je pokušao u letnjoj sezoni, ili za praznike, da prođe srpskim autoputevima sa naplatom putarine, veruje u ovo sumanuto objašnjenje? Pa sve moguće TV stanice već godinama javljaju o strašnim gužvama i satima čekanja, kako na granicama, tako na naplatnim stanicama autoputa kroz Srbiju. Prosto, nije MOGUĆE toliki broj vozila propustiti sa plaćanjem, a da ne dođe do zagušenja. Ako nam je svejedno što hiljade ljudi čeka satima, onda – ništa. Trajte dalje, dok ne počnu svi da nas zaobilaze.
Ko o čemu opov o poštenju. Uvođenjem vinjeta bi nestali troškovi naplate putarine i mogla bi drastično da pojeftini jer pretpostavljam da celokupnu putarine pojedu za plate, za održavanje i izgradnju infrastrukture naplatnih stanica i da mi iz našeg poreza plaćamo krpljačinu naših autodžada pa nam tako i izgledaju.
Kad su decenijama naplaćivati nasred dade gde im bijaše poštenje?
Realnost je takva da su se posle ukidanja istocnog bloka mnoge zemlje okrenule izgradnji autoputeva a za koje nisu imale bas jasnu predstavu kako ih naplacivati i odrzavati za razliku od tadasnje SFRJ koja je prvu naplatu uspostavila jos 1978.g Najlakse je bilo uvesti vinjete jer nije bilo potrebno graditi petlje rampe itd,prihodi od takve putarine su bili minimalni jer su se mnogi dovijali ,svercovali itd,zatim su te zemlje pocele polako uvoditi kontrole,pojacavati kazne ali istovremeno povecavati dotacije iz budzeta jer je mreza bivala sve veca,trebalo ju je odrzavati a prihodi tu negde isti.upravo to se sada i vidi u odluci Evropske komisije koja je do 2023 dala rok 15 zemalja da svoju naplatu zapocnu po kilometru i ukinu vinjete, a istini za volju vecina zemalja koja ima vinjete putarinu za kamione naplacije po kilometru.I tako sadas naravno nikome na pamet ne pada da gradi rampe ali ce zato insistirati na Satelitskoj Gps naplati kojom ce biti pokriven svaki put u svakoj zemlji.Ali se sada vec desava jedan apsurd a to je da sada po Gps naplatu spadaju i magistralni putevi,cak i prolasci kroz neke gradove itd itd..jer jednostavno nikome vise ne cvetaju ruze…
Putarina bi trebalo da se placa za svaki put jer svaki mora i da se odrzava. Znam da se pri registraciji placa deo za odrzavanje puteva ali je to ocigledno nedovoljno. Ako se ne varam u Bugarskoj moras kupiti vinjetu za bilo kakav put ali ti daje mogucnost i da kupis vinjetu za kraci period ukoliko recimo neces zimi da koristis vozilo.
dobro napisan odgovor i argumentovan
komentari madzarevic,otava i malesevic ispod svakog nivoa neuki i tipicno srpski
moze sve samo da je dzabe
prihodi su visestruko veci od svih rashoda
a sto se tice guzvi neka pogleda stanje u mnogo razvijenijim zemljama
kada je sezona
Imamo puteve kao nigde u svetu, tuga, možda nam neki nerazvijeni delovi Bugarske konkurišu!?
Kakvo održavanje auto-puteva, pa više ide na plate radnika na napl. rampama i na opremu, recite, vinjete nisu isplative za nas radnike angažovane za naplatu putarina i ćao.
To što posle kolapsa ove godine na 40C niko normalan u sezoni neće kroz Srbiju, to će nas brinuti kad već bude kasno, danas je lep dan!!