Vazduh u Beogradu se doslovce – vidi

Otvoreno pismo gradonačelniku Beograda

Ostavite komentar


  1. Pa sta ga mucis kad covek ne moze da reaguje, odnosno ne sme. A da ga sutra zamenis sa Vesicem ne sme ni on. Zar niste svhatili… izbori su oko coska… strategija je „molim te Boze za Kosavu“ da bi prosla kriza. Ne postoji vlast koja ce kljucni deo birackog tela da tera u skuplje grejanje da bi cistili vazduh. Posle izbora, ko zna… ali sada? Nema sanse taman svi pocrkli. Plate i penzije od ljudi koji zavise od drzavnog sendvica mogu da izdrze drva i jeftin (prljav) ugalj. A da trosi gas… e pa ne moze da jede i da zivi u Beogradu i da trosi gas. Izvin molim te, nismo mi Svedska. A bez tih pola miliona koja realno ne moze da priusti da zivi u gradu… ko zna kakva bi izborna slika bila. Da se kockaju zivotem da sad nesto teraju? Ma hajde…. bolje da kockaju sa vasim zivotima. Samo da prodju izbori. Dotle, niko ne sme da talasa.

  2. OK, dragi decace, ali kako smanjiti zagadjenost? Za tebe je to politicko pitanje. U redu, danas je sve politika. I planiranje odlazka na godisnji odmor je u neku ruku politika, ali taj ugao gledanja na probleme je malo uzak (ako uglovi uopste mogu da budu uski). Posto nisi izneo ni osnovnu ideju kako spreciti zagadhenje vazduha u Beogradu, evo ja cu da rizikujem i iznesem par predloga:
    1. Raspisati tender za uvoz svezeg vazduha.
    2. Onemoguciti uvoz vazduha ruskim tokom.
    3. Do resenja problema disanje gradjana regulisati sistemom par-nepar
    Gornji predlozi su samo nejaki pokusaji duhovitosti (nivo Lav Pajkic, kako mi je neko rekao) ali tom „duhovitoscu“ pokusavam da skrenem paznju na probleme na koji ste i vi i vas pokret i ostali mogli da uocite mnogo, mnogo ranije. A to su:
    – ogroman prirastaj gradske populacije (izazvan migracijom – svi u Beograd, koja je izazvana nedostatkom ravnomernog razvoja Srbije, odsustvom agrarne politike, itd)
    – poguscivanje gradske strukture (broj stanovnika po m2 – ruku na srce, na novogradnji su se omastili svi koji su ucestvovali u vlasti od 1990 – seca li se neko Zike Mustikle – pa do dana danasnjeg).
    – zapustena saobracajna infrastruktura (posledicno, da bi u bilo koje doba dana moga da prodjes Autokomandu u bilo kom pravcu, potrebne su ti nadprirodne moce Avengera)
    – zapusten javni saobracaj (povecan prevoz privatnim saobracajnim prevoznim krsevima uvezenim iz Nemacke)
    – urbanisticke kriminalne aktivnosti kojima su preseceni prirodni tokovi vazduha (waterfront-ovi su poceli da se zidaju i pre Beograda na vodi samo sto se nisu tako zvali i nisu bili onoliko nakazni kao ono cudu na savskom keju).
    Mada je kvalitet vazduha trenutno najvazniji, to nije jedini problem Beograda. Problem Beograda je to sto je postao mrtav grad koji doduse jos dise na skrge ali koji nikada nece uspeti da se povrati od urbanistickog haosa koji od njega pravi nesto nalik na Kairo.

  3. MolimVas, samo zelim da dodam da je zagadjenost velika i u drugim gradovima sirom Srbije, dakle, problem je daleko veci. I u nasim manjim gradovima imamo velikih problema, toliko da juce ,14.1.2020, niko nije rekao kolika je zagadjenost, da se ne sme izlaziti iz kuce, ukoliko bas nije nuzda. Gusimo se svi “vazduhom“, politikom ste nas ugusili, dogovorite se da bilo ko resi neke probleme koji bas mogu da nas uguse, a posle se ganjajte je l kradu ovi il oni, jesu li na vlasti ovi il oni. Zdravlje pre svega, molim Vas.

  4. Čak ni Grad Beograd, odnosno njegova kotlarnica u ul. Kraljice Marije, koja koristi mazut, ne zadovoljava stroge evropske propise o emisiji dimnih gasova. Kako onda to isto očekivati od drugih?

Ostavite komentar


Reakcije

Naslovna strana

Naslovna strana za 4, 5. i 6. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Ognjen Radonjić, profesor

Iz Danasa u bolje sutra.