Jer put koji bi bio – ne baš auto-put – ali znatno brži od postojećeg trebalo bi, po zakonima logike, da prođe nekim delom kroz zemljište koje je decenijama bilo pod upravom Poljoprivrednog kombinata, koji je od prošle jeseni u arapskim rukama. Ali neće. Tako je bar najavila pre nekoliko dana ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović. Tuda sigurno neće, rekla je ona, ne precizirajući kuda će.

Rekla je još da će stručnjaci odlučivati o trasi, da tek treba da se raspiše javni poziv, pa tek onda da taj predlog projekta razmatra vladina komisija, i tako dalje. Što nekako liči na to da put do Zrenjanina kada je oglašena prodaja PKB-a nije bio ni na vidiku. Iako svi, naročito oni koje put Zrenjaninskim često vodi, znaju da se o novoj saobraćajnici priča poodavno.

Uostalom to potvrđuje i postojanje prostornog plana za izgradnju ovog puta koji je napravilo Ministarstvo, a koji je pet meseci pre oglašavanja prodaje PKB-a prošao i javni uvid. Međutim, tender za izradu tehničke dokumentacije za ovaj projekat nije prošao. U međuvremenu, Al Dahra je po, za mnoge diskutabilnoj, ceni od 105 miliona evra kupila PKB od države. Obećala da će uložiti 30 miliona evra za tri godine koliko po ugovoru ne sme da menja namenu. To znamo.

Ne znamo, međutim, da li je država Al Dahri obećala da put neće ići preko njenog zemljišta, što za građane nije ni bitno, ustvari dođe im na isto. Ako bi put kojim slučajem zaobilazio Al Dahrino zemljište morao bi da bude duži i samim tim skuplje košta. Čak i da iz vlasti dogovore sa Al Dahrom da preteraju put preko njihove zemlje država Srbija bi u tom slučaju morala da plati desetinama puta veću cenu, jer toliko više košta kada se obradivo zemljište pretvara u građevinsko.

Tom logikom, Arapi bi bili u dobrom plusu, naš budžet u minusu. A obe opcije bi išle preko leđa građana. Ali na to smo valjda i navikli kada se radi o kapitalnim investicijama.

Sigurno je da postoji još neko rešenje. Koje će narednih meseci da iskrsne. Nema sumnje i da će država da poradi na ovom slučaju ubrzanim tempom jer na novom i bržem putu insistiraju novodošli investitori u Zrenjaninu, poput kineskog Šangdong Linglonga. Samo da ne ispadne na kraju da se građani i budžet koji pune jedini opeku u ovom igranju između dve vatre investitora.

Povezani tekstovi