Foto: TO "Kragujevac"

Poslednji fića je proizveden 1984. godine ali to ne sprečava ljubitelje prepoznatljivog brenda Kragujevca i nekih bezbrižnijih vremena da ga i dan danas voze.

Prema procenama udruženja ljubitelja ovog vozila danas ih je na kolovozima širom Srbije oko tri hiljade a kako kažu više vlasnika je u Evropi nego u Srbiji jer je to „nešto što drugi nemaju“.

„Fića je simbol privrednog i društvenog uzleta koji je trajao od 1955.godine kada je vozilo počelo da se proizvodi pa sve do kraja prozvodnje1984. godine“, naveo je direktor Turističke organizacije Kragujevca Bojan Pavlović.

Prema njegovim rečima ovo simpatično vozilo vraća sećanje na neka bezbrižna vremena.

Predsednik udruženja ljubitelja ovog nekada omiljenog porodičnog vozila Slavoljub Bataveljić kaže da manifestacija Fića fest zapravo predstavlja muzej na točkovima.

„Fića je gradski auto ali i ljubav i nostalagija“ , kaže Bataveljić.
On podseća da je nekadašnja SFRJ imala 20 miliona stanovnika i da su nekada svi svoje prve vozačke korake pravili baš u ovom autu.
Želja ljubitelja ovog vozila je da na kraju fića shodno svim svojim zaslugama dobije u Kragujevcu i svoje spomen obeležje.

Povezani tekstovi