Gavrilović: Odmazda zbog istraživanja o Vučićevih 13 negativnih sekundi na RTS-u 1Foto: Medija centar

Nakon burnog zajedničkog gostovanja na televiziji N1 sa članicom REM Oliverom Zekić, sociolog Zoran Gavrilović, direktor i istraživač Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) učestalo je na meti uvreda i pretnji na društvenim mrežama.

Obračun pristalica režima sa Gavrilovićem i medijima koji objavljuju BIRODI-jeva istraživanja, međutim, dobilo je novu dimenziju nakon što je u subotu, zajedno sa Nebojšom Krstićem, gostovao u jutarnjem programu televizije Prva, kada je Gavrilović postao i tema sponzorisanog spota u kome se osim njega lično, napada i organizacija kojoj pripada, a koji se na internetu vrti kao Google reklama.

Uz haštag „Puklisu“, kao autor spota potpisana je „Javnost Srbije“, dok je jasno označeno da je u pitanju plaćena reklama. U spotu su korišćene Gavrilovićeve rečenice iz pomenutog gostovanja, uz komentare kojima se omalovažava i negira stručnost i nezavisnost njegove organizacije, a pripisuje mu se da je iznosio političke stavove i vršio pritisak na medije da prekinu sa emitovanjem političkih spotova.

– Mislim da je ovo odmazda prema meni i BIRODI-ju zbog nedavno objavljenog monitoringa u Danasu, gde je potencirano da je Aleksandar Vučić na javnom servisu kritikovan svega 13 sekundi tokom mesec i po dana. Srbija je u ozbiljnom problemu ako je SNS počela od aktera civilnog društva da pravi sebi opoziciju i pretvara nas u političke aktere. To je pokušaj ukidanja javnosti, indikator da živimo u jednopartijskom sistemu, kaže Gavrilović za Danas.

On dodaje da je BIRODI organizacija civilnog društva koja „radi posao državnih tela poput REM-a ili Agencije za borbu protiv korupcije“, i čija je uloga u izbornom procesu da prati primenu zakona.

– Međutim, vlast je očito završila sa opozicijom, jer je jedan deo pacifikovala i on izlazi na izbore, dok drugi ostaje u bojkotu, pa je sada potrebno da se stvore novi „neprijatelji“. Sada deo civilnog društva i medije koji ne žele da u Srbiji nestane javnost, vlast svrstava u političke protivnike, uz pristup „il si s nama il si protiv nas“. Ako smo zbog toga postali politički akteri, pa se angažuju resursi da bi se protiv nas pravila kampanja, što kroz izjave funkcionera, poput Marka Đurića i Zorane Mihajlović, što kroz plaćene spotove, znači da vlast priznaje da u Srbiji nema funkcionalne opozicije. Vođenjem hajke i medijske kampanje protiv onih koji su deo javnosti, pretvarajući ih u opoziciju i političke protivnike, šalje se poruka da se u ovoj zemlji ne poštuje sloboda govora garantovana Ustavom, a sve to govori da smo na korak od diktature, jasan je Gavrilović.

On dodaje da je i samo njegovo gostovanje izmanipulisano, jer su prethodno navedeni gosti otkazani u poslednjem trenutku, a o najavljenoj temi, istraživanjima i monitoringu, gotovo da nije bilo reči.

Gavrilović je pažnju vlasti privukao kritikom REM-ove metodologije nadzora i obračunavanja zastupljenosti političkih aktera u elektronskim medijima sa nacionalnom rasprostranjenošću, ocenjujući je kao nepreciznu i manipulativnu, jer u izveštaje nije uključen tonalitet izveštavanja, odnosno da li se o nekom učesniku političke scene izveštava pozitivno, negativno ili neutralno.

Zbog toga je i u žestokom okršaju sa članicom REM Oliverom Zekić u pomenutoj emisiji N1 bio predmet niza uvreda, a kasnije i direktnih pretnji upućenih preko društvenih mreža.

Osim toga, Gavrilović i BIRODI skrenuli su pažnju javnosti i na intenzivnu funkcionersku kampanju Aleksandra Vučića, inicijativama upućenim REM-u da se emitovanje predizbornih spotova SNS zabrane, jer osim što sama lista ne sadrži naziv stranke, ni u video propagandnim materijalima nije naznačeno da li je Vučić predsednik Republike ili stranke, što je, kako smatra, protivno zakonu i može se smatrati korupcijom i zloupotrebom javne funkcije, uticaja i položaja za pribavljanje glasova i ostvarivanje partikularnog, stranačkog interesa.

Etiketiranje protivnika režima

Autor plaćenog spota u kome se napada Gavrilović potpisan je sa „Javnost Srbije“, a istoimena strana može se naći na Fejsbuku. Stranica je otvorena 8. decembra prošle godine, a zatim krajem decembra pripojena strani „Srce Srbije“, gde je u opisu navedeno „local bussinnes“. Na pomenutoj strani, na kojoj se odbrojavaju dani do izbora, mogu se naći montirani spotovi tabloidno upereni protiv Saveza za Srbiju, koji i ne izlazi na izbore, uz hešteg „Pukli su“. Na udaru uvreda, etiketiranja i targetiranja su opozicioni lideri Dragan Đilas, Vuk Jeremić, Marinika Tepić, Boško Obradović, Sergej Trifunović…

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari