Dok oni žive u nadi, potrebno je uraditi nešto više kako bi se poboljšala celokupna situacija transplantacione medicine u širem regionu. Za razliku od Hrvatske, koja se nalazi na samom evropskom vrhu po rezultatima doniranja organa, većina drugih zemalja u našem regionu ima jednu od najnižih stopa doniranja organa u Evropi.

Osnovni problem transplantacione medicine u Evropi je nedostatak organa. Statistički podaci pokazuju da između 18 i 22 pacijenta sa liste čekanja dnevno umre dok čeka na organe. Ako se poveća doniranje organa, neki od njih mogu biti spaseni, a posebno je važan podatak da jedan donor može spasiti čak osam života.

Kompanija Astellas Pharma je upravo zato pokrenula kampanju „Ono što inspiriše da date“ koja je posvećena razvoju donorstva organa u zemljama jugoistočne Evrope. Konkretno, u Srbiji će biti realizovan niz aktivnosti koje su podržane od strane Uprave za biomedicinu Ministarstva zdravlja Republike Srbije, u cilju podizanja svesti o prednostima doniranja organa.

– Život je najveći poklon i zato smo kreirali emotivnu kampanju koja će podstaći ljude da podrže ideju donorstva. Kada neko odluči da postane donor, daje mogućnost za novi život osobi koja inače nema šansu da preživi ili kvalitetno živi – izjavila je Pia Lindkvist, generalna direktorka kompanije Astellas Pharma.

Edukativna strana kampanje predstavljena je na sajtu www.budidonor.rs, na kom se nalaze sve relevantne informacije o transplantacionoj medicini, njenoj istoriji, kao i odgovori na mnoga pravna i etička pitanja. Pored toga, sajt sadrži svedočanstva ljudi koji su dobili organe od anonimnih donora i na taj način dobili šansu za novi život.