Foto: Pixabay

„Građanima u dijaspori se cenovnom politikom Telekoma uskraćuju pravo da u budućnosti gledaju programe javnog servisa“, navodi Junajted grupa u saopštenju.

Kako je istaknuto, Telekom je „različito procenio građane u dijaspori, tražeći za program RTS u nekoj zemlji 20 centi, a u nekoj drugoj čak 1,2 evra, a nisu odgovorili kojom su skalom merili – ko koliko vredi“.

„Telekom obmanjuje javnost uveravajuću korisnike da je njihova cena od 1,2 evro ‘korektna’ i da Junajted grupa zarađuje 15 evra po korisniku. Odbijaju opet da kažu jedinu istinu, a to je da za 15,9 evra preko NET TV gledaocima omogućavamo gledanje 200 televizijskih kanala i slušanje 200 radio stanica“, navela je Junajted grupa.

Ocenjeno je da „preprodavac Telekom, koji prodaje programe RTS-a u dijaspori, a koje su već platili građani i država Srbija sa 90 miliona evra godišnje, tako diskriminiše gledaoce i ostavlja nekoliko stotina hiljada građana bez programa nacionalne televizije“.

„Misija javnih servisa je da svim građanima pod jednakim uslovima omoguće da gledaju program iz matične zemlje i tako očuvaju svoj jezik, kulturu i običaje. Na tu misiju zaboravio je Telekom kada je uputio zahtev sa 20 puta višim cenama mesečno po korisniku“, ukazala je Junajted grupa.

Kako je navedeno, „koliko je cenovna politika Telekoma nekorektna prema dijaspori govori i podatak da BBC WORLD svoj program vesti naplaćuje jedan evrocent po korisniku, što znači da je Telekom odlučio da 120 puta skuplje od BBC WORLD programa preprodaje program srpskog javnog servisa, a i od ostalih javnih servisa cena Telekoma veća je za 20 do 40 puta“.

„Svim javnim servisima u regionu i Evropi očigledno je najvažniji odnos prema gledaocima, jer su već donirani od države ili od građana putem pretplate, a podsećamo RTS se finansira i na jedan i drugi način. Zbog toga su birokratska obrazloženja Telekoma potpuno neutemeljana, jer smo već upozoravali javnost kakav će biti efekat saradnje izmedju RTS i Telekoma“, istakla je Junajted grupa.

Istaknuto je da Junajted grupa „beleži konstantan rast broja korisnika zahvaljujući superiornoj ponudi koja obuhvata najbolji informativni, filmski, serijski i sportski program“.

Ta grupacija, u okviru koje posluju SBB, Telemach, United Media, Sport Klub, Nova TV i N1 TV, je navela da očekuje i u budućnosti još novih gledalaca, jer je nedavno tim televizije Nova S pojačala sa kultnim i najgledanijim emisijama „Utisak nedelje“ i „Veče sa Ivanom Ivanovićem“.

Najavljeno je da će Junajted grupa „nastaviti da se pravnim sredstvima bori protiv diskriminacije građana koji žive u inostranstvu, jer smatramo da je naša obaveza da obezbedimo nacionalni program svim gledaocima u dijaspori po fer uslovima, jer je taj program već plaćen novcem građana Srbije“.

Kompanija Telekom Srbija juče je saopštila da „RTS nije odlučio da prava distribucije svog programa proda Telekomu, već je Telekom pobedio na javnom pozivu, na koji se SBB nije ni prijavio, pa je upitno ko želi, a ko ne želi da distribuira program Javnog servisa“.

Telekom je naveo da je cena od 1,2 evra formirana za distribuciju RTS-ovih programa tržišna, jer vlasnici prava i mnogo manje gledanih kanala naplaćuju slično ili više za distribuciju svojih programa.

„SBB svoje kanale prodaje po ceni od oko dva evra, dok istovremeno RTS-ove kanale želi da plati po 33 puta nižoj ceni, iako su RTS-ovi kanali gledaniji od kanala SBB“, ocenio je Telekom u saopštenju.

Povezani tekstovi