Obrušio se deo puta koji Kragujevac povezuje sa Koridorom 10 1Ilustracija Foto: JP Putevi Srbije

Deo 25 kilometara duge četvorokolovozne saobraćajnice Kragujevac – Koridor 10 koja je, nakon 16 godina rekonstrukcije i izgradnje, u celosti puštena u saobraćaj u oktobru prošle godine, upravo se obrušio kod Nikšićkog brda, na nepunih 15 kilometara od Kragujevca, u dužini od više desetina metara. 

Problemi na deonici, na kojoj se put obrušio, prema navodima, primećeni su pre oko mesec i po dana, od kad je „ugrožena bezbednost učesnika u saobraćaju“ na šumadijskoj magistrali koja Kragujevac, preko Batočine, povezuje sa koridorom 10.

U Preduzeću za puteve Kragujevac, koje je izgradilo drugu dvokolovoznu traku magistrale Kragujevac – Koridor 10 kažu da je zemljište na delu te saobračajnice, ispod  Nikšićkog brda (iz pravca Kragujevca), zbog „pojave klizišta počelo da se slaže pre oko godinu  dana“.

Izgradnja deonice na kojoj je došlo do obrušavanja dela puta, i na kojoj je saobraćaj od juče obustavljen, okončana je početkom 2014. godine.

– Klizište se kod Nikšićkog brda pojavilo pre nekih godinu dana, pa je Institut za ispitivanje materijala iz Beograda već napravio projektnu dokumentaciju za njegovu sanaciju. Inspekcija Ministarstva gradjevinarstva, infrastrukture i saobraćaja je na terenu, i očekujemo nalog „Puteva Srbije“ da tokom naredne sedmice počnemo sanaciju klizišta, koja će morati da traje oko tri meseca – rekao nam je danas direktor Preduzeća za puteve Kragujevac Ljubiša Živković.

Sanacijom će, prema njegovim rečima, biti obuhvaćeno oko 150 metara deonice puta kod Nikšićkog brda.

I jedan od direktora nekadašnjeg kragujevačkog Preduzeća za izgradnju grada (danas Preduzeće za puteve), koje je aktivno učestvovalo u izradi planova i ostale dokumentacije za izgradnju druge saobraćajnice savremenog puta koji centar Šumadije povezuje sa Koridorom 10,  tvrdi da je zemljište na delu saobraćajnice kod Nikšićkog brda počelo „da radi pre oko godinu dana“.

Dodaje da je deo te deonice preko Nikšićkog brda, tokom izgradnje, upravo zbog klizišta, zaštićen velikim betonskim bedemima, ali da to nije učinjeno na delu puta u podnožju brda.

Sada je, prema njegovim rečima, teško utvrditi da li se radi o propustu projektanata puta, ili o „višoj sili“, uzrokovanoj klizanjem zemlje koje u brdovitoj Šumadiji nije retkost, te ga nije lako ni predvideti.

Izgradnja dvokolovozne saobraćajnice duge 25 kilometara trajala je gotovo punih 16 godina.

Rekonstrukcija i izgradnja konekcije Kragujevca sa Koridorom 10 koja je, od 2008. ugovorna obaveza države prema Fijatu, 2004. je počela sa idejom da će ta saobraćajnica da bude auto – put.

Ona to, medjutim, nije, jer nema zaustavne trake i druge elemente auto-puta.

Nije ni brza saoobaraćajnica, pošto na svojoj 25 kilometara dugoj trasi ima čak tri kružna toga.

Saobraćajnica koja Kragujevac povezuje sa Koridorom 10 nije, u stvari, još završena u potpunosti, pošto nisu izgradjene i pristupne petlje za izlaz na rečeni koridor. Njihova izgradnja bi, prema obećanjima nadležnih, trebalo da počne na proleće.

Put je u oktobru 2020. otvoren za saobraćaj.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari