Suzana Vasiljević: Kupovina N1 nikada nije pomenuta kao opcija 1Obradović i Vasiljević Foto: Beta/Milan Obradović; Beta/Branislav Božić

Ponudio im je čak da oni sami odrede cenu. Dogovor je bio postignut. Cena je bila dve milijarde evra. U poslednji čas, Vučić je zatražio malu uslugu zauzvrat. Da oni njemu prodaju TV N1, tj. da je prodaju njemu bliskim ljudima kao kasnije u drugim slučajevima sa vlasnicima Alo, Kurira, TV 02 i TV PRVA. Srećom, vlasnici SBB, N1 i TV NOVA na to nisu pristali, inače danas ne bismo imali niti jednu slobodnu TV u Srbiji – kaže za Danas lider Dveri Boško Obradović, koji je ovu teoriju prvi put izgovorio u Utisku nedelje Olje Bećković, u nedelju uveče.

Ta neuspela kupoprodaja je, kako navodi Obradović, razlog Vučićevog kasnijeg sukoba sa TV N1.

– Ali, šta će se desiti u sledeće četiri godine ako ova vlast ostane posle lažnih izbora? Sve oaze medijske slobode biće pogašene. Zato je pitanje slobode medija uslov svih uslova za slobodne i poštene izbore. I zato su lažni izbori uzrok svakog otrova u Srbiji – ističe Obradović.

Predsednik Dveri za naš list tvrdi da su mu izvori „kao i uvek, pouzdani“, dodajući da o tome pitamo vlasnike.

Na vlasnike nas je uputio i programski direktor N1 Jugoslav Ćosić, rekavši nam da ne zna ništa o onome o čemu je govorio lider Dveri. List Danas je uputio pitanja vlasnicima N1 i odgovore čekamo.

Suzana Vasiljević, savetnica za medije predsednika Srbije Aleksandra Vučića, kaže da kupovina N1 nikada nije pomenuta kao opcija.

– Niti smo mi ikada bili zainteresovani za N1. Mislim da nikad niko ni u šali nije pomenuo mogućnost prodaje. Ne znam ni da je BC partners uopšte bio u igri za Telekom. To sad prvi put čujem. Sem toga, za N1 je zadužen direktno Šolak i mislim da ga u životu ne bi prodavao – kaže Vasiljević za Danas.

U međuvremenu, nastavljen je rat saopštenjima Junajted grupe i Telekoma.

Prva se saopštenjem obratila Junajted grupa:

„Ni Telekom, ni vlast u Srbiji nemaju nikakvo ni zakonsko ni moralno pravo da nude besplatnu distribuciju kanala N1 u trenutku kada postoji javna ponuda svim operatorima“, saopštila je Junajted grupa povodom ponude Telekoma da besplatno emituje televiziju N1 dok traju pregovori dve kompanije.

JG u saopštenju ističe da Telekom u svakom trenutku ima mogućnost da kanal N1 emituju u 800.000 domova prihvatanjem javne ponude.

„Program koji prave novinari i urednici N1, po proceni rukovodstva Telekoma, vredi nula dinara, a za sve ostale kablovske televizije bliske vlasti Telekom izdvaja desetine miliona evra na potpuno netransparentan način, krijući cene od građana“, navodi se u saopštenju.

„Znači, Telekom ne želi da za kredibilno i istinito novinarstvo po kojem je poznat N1 plati manje od 50 dinara po korisniku, ali zato oko 50 miliona evra izdvaja za potrebe kablovskih televizija ili tabloida poput Kopernikusa, Pinka, Kurira i kanala jednog estradnog pevača…“, dodaje se u saopštenju.

Junajted grupa kaže da jedino na čemu sve vreme insistira je transparentan dogovor i po zakonu, kao i prihvatanje ugovora koji garantuje emitovanje programa N1 u naredne tri godine, a ne samo tri meseca do izbora.

„Obmanama javnosti koje čine državni funkcioneri i Telekom izgleda nema kraja, jer pokušavaju da potcene rezultate rada naših zaposlenih tvrdeći da N1 nije gledan, iako je po svim zvaničnim podacima na visokom drugom mestu kablovskih kanala. Sve što koordinisano trenutno rade vlast u Srbiji i državno preduzeće Telekom usmereno je na naš potpuni progon kao kompanije i mi ne želimo da budemo deo bilo čijih političkih igara“, poručila je Junajted grupa.

Potom se oglasio Telekom Srbija navodeći da vlasnici N1 televizije i SBB (Junajted grupa) nisu ni država ni regulator i da ne mogu da uređuju tržište medijskog sadržaja i diktiraju pravila igre.

„Gospodo, vlasnici N1 televizije i SBB, shvatite da niste ni država ni regulator i da ne možete vi da uređujete tržište medijskog sadržaja, što ste radili duže od 15 godina, diktirajući pravila igre i uslovljavajući sve druge učesnike na tržištu“, navodi se u saopštenju Telekoma.

Dodaje se da su vlasnici N1 televizije i SBB poslednji kojima Telekom treba da se pravda za svoje poslovne poteze i dogovore sa drugim kompanijama.

„Da ste se vi pitali nas danas ne bi ni bilo. Boli vas što imamo rast broja korisnika i što nam za taj rast nisu neophodni vaši kanali. Nervoza koju zbog toga pokazujete neće ništa da promeni“, navodi se u saopštenju Telekoma i dodaje da su hteli „pošten i zakonit komercijalni dogovor“ i da su „kao znak dobre volje“ ponudili da dok traju pregovori emituju N1 kanal na svim platformama Telekoma Srbija, ali da su oni to odbili.

Željko Mitrović: Pinku plaćaju jedan evro za 60 kanala

Telekom Srbije je 31. januara ponudio da besplatno emituje televiziju N1 dok traju pregovori te državne kompanije sa Junajted grupom. Grupa je ovaj predlog odbila, navodeći da prekida pregovore sa Telekomom i uz zahtev da Telekom pokaže ugovore sa drugim kanalima.

Vlasnika Pinka Željka Mitrovića Danas je pitao da nam otkrije cenu kanala koje kablovskim distributerima prodaje njegova kompanija Pink international.

– Prosečno smo jeftiniji 22 puta od kanala koji je tema ovih dana. Prosečna cena Pinkovih kanala po korisniku je 1,8 evrocenti ili jedan evro za 60 kanala koji čine oko trećinu gledanosti kod svih kablovskih operatora. Šer je najbolji princip za određivanje cene – kaže Mitrović za Danas, dodajući da je cena Pinkovih kanala ista za sve operatore u regionu.

Živković: Telekom da pokaže ugovore

Ruska unija novinara oglasila se juče povodom slučaja skidanja N1 sa kanala koji su vlasništvo državnog Telekoma, navodeći da je reč o pokušaju ućutkivanja kritičkog glasa u Srbiji. Podršku N1 dao je i lider Nove stranke Zoran Živković zatraživši od Telekoma da pokaže ugovore „jer građani moraju da znaju kako se troši novac“. Živković je na konferenciji za medije u Skupštini Srbije istakao da Telekom nikako ne može da se nazove uobičajenim učesnikom na tržištu, jer je u pitanju državna firma. Prema njegovim rečima, Telekom kao takav sigurno ima monopolski položaj u mnogim stvarima.

„A pošto je državna, to znači da je i narodna, a to znači da i građani preko javnosti, preko novinara, preko ljudi iz opozicije, preko instituta nekih, moraju da znaju kako se troši taj novac. A onda to znači da mora da se zna i svaki ugovor, i to koliko Telekom plaća Pinku, Hepiju… i zašto je odbio da napravi ugovor koja je vlasnik televizije N1“, rekao je Živković.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.