Skoro četvrtina stradalih u saobraćajkama - mladi 1Foto: Media centar

Najčešći razlozi zbog kojih dolazi do nezgoda sa učešćem mladih su vožnja noću i vikendom, vožnja neprilagođenom brzinom, vožnja pod dejstvom alkohola i vožnja bez korišćenja sigurnosnih pojaseva. Mladi čine oko 23% poginulih u saobraćajnim nezgodama, drugim rečima, svako četvrto poginulo lice u saobraćaju je mlado lice.

To su rekli Jasmina Milošević, v.d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja i načelnik Uprave saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova Nebojša Arsov na konferenciji za novinare u organizaciji Agencije za bezbednost saobraćaja, povodom predstavljanja nove kampanje pod sloganom „Um na drum“, namenjene smanjenju stradanja mladih u saobraćaju.

Nova kampanja Agencije za bezbednost saobraćaja „Um na drum“ ima za cilj promenu stavove mladih u odnosu na njihovo ponašanje u saobraćaju i kroz težnju da im stvorimo pozitivne navike kada je u pitanju bezbedno ponašanje u saobraćaju. Ovom kampanjom se obraćamo mladima sloganom i porukama njima razumljivim, jer želimo da se i načinom obraćanja što više približimo ovoj grupi učesnika u saobraćaju.

Načelnik Uprave saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova Nebojša Arsov tim povodom izjavio je: „Činjenica da su u poslednjih 5 godina, od ukupnog broja saobraćajnih nezgoda, u više od 50% učestvovali mladi vozači, a da su od ukupnog broja poginulih više od 20% bila lica između 16 i 30 godina starosti, svakako je zabrinjavajuća. Međutim, na ovom polju je učinjen značajan pomak i situacija se popravlja iz godine u godinu, čemu zahvalnost svakako dugujemo i Agenciji za bezbednost saobraćaja. Imajući u vidu psihofizičke osobine mladih učesnika u saobraćaju, njihovu potrebu za dokazivanjem i na kraju krajeva njihovo neiskustvo, jasno je da represivne mere ne mogu dati rezultate na duže staze. Stoga sa Agencijom za bezbednost saobraćaja, utičemo da se što veći broj društveno odgovornih organizacija uključi u rešavanje ovog problema, a prvi korak ka tom cilju je ova kampanja“.

Agencija za bezbednost saobraćaja će sa novom kampanjom učestvovati na predstojećim muzičkim festivalima za mlade, Lovefest, Belgrade Beer Fest, Nisville, a paralelno će nastaviti i sa tribinama za mlade kao i sa treninzima bezbedne vožnje za mlade vozače i za vozače motorizovanih dvotočkaša, rečeno je na konferenciji za novinare u beogradskom Medija centru.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari