SPC: Najambicioznija medijska kampanja protiv Crkve u prethodne tri decenije 1Foto: Predrag Mitić

Navodeći da u toj kampanji prednjače dnevni listovi Blic i Danas, SPC je u saopštenju ocenila da su „ističući niz lažnih pitanja i tobožnjih problema, kao što su obim proslave osam vekova autokefalnosti SPC, odlikovanja uručena predsedniku Srbije i srpskom članu predsedništva BiH, aktuelnu medijsku spin-ofanzivu pokrenuli oni za koje je autokefalija Srpske crkve pod znakom pitanja“.

„Krajnja namera je da slabljenjem pozicije zakonitih crkvenih vlasti i organa – u prvom redu patrijarha i Svetog sinoda – što više sablazne narod, a oslabe i razjedine SPC, kako bi ona postala plen onima koji prave haos u vaseljenskom Pravoslavlju i produbljuju raskole, najpre u Ukrajini, a zatim redom“, stoji u saopštenju.

Ocenjuje se da je u toj kampanji „isprobana škola medijskog spinovanja i manipulacije, istovetna ili veoma slična onoj iz devedesetih godina prošlog stoleća koja je primenjena u slučajevima Markale i Račak pred bombardovanje Republike Srpske i Srbije“.

„Novinarima listova Danas i Blic i još nekima, ne odričemo pravo da pišu o onome što ne znaju, a to su teološka pitanja, ali tvrdimo da ovakve pikanterije, nastale tendencioznim čitanjem interne službene prepiske medju Crkvama, nisu mogli pronaći u štampi ili u literaturi, gde ih nije ni bilo, nego su ih dobili od svojih insajderskih informatora koji i znaju i ne znaju šta rade“, piše u saopštenju.

Dodaje se da patrijarh i Sinod, „pa čak i specijalno ‘targetirani’ portparol SPC“, postupaju „isključivo u skladu sa Ustavom SPC i mandatom dobijenim od njenog Svetog Arhijerejskog Sabora“ a da se odluke donose „u najboljem interesu naše Crkve i izražavaju stavove apsolutne većine naših arhijereja“.