Svi zahtevi građana na jednom mestu 1Foto: D. Eraković

On je podsetio da je 2018. godine Ministarstvo započelo projekat jedinstvenog upravnog mesta gde građani mogu da ostvare svoja prava.

U to je uloženo 127 miliona dinara, u 25 lokalnih samouprava.

Inače, ovo je za četiri godine prva zvanična poseta jednog ministra iz Vlade Srbije.

U ostalim prilikama ministri su uglavnom bili stranački angažovani ili su ignorisali gradske vlasti.

Na novom servisu građani mnogo brže i efikasnije rešavaju svoja prava o zahteve, a za protekle dve godine, nakon digitalizacije, ušteđeno je barem 8,5 miliona dolazaka građana na šalter.

Nemanja Pajić, predsednik Gradske skupštine, ukazao je da je Šabac još 2014. započeo realizaciju jedinstvenog šaltera, gde je postignuto umrežavanje svih gradskih institucija.

Nakon svega, na konkursu Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, dobijeno je miliona dinara za uređenje i opremanje prostora.

Virtuelni asistent tokom 24 sata

Milan Vasić, načelnik gradske uprave, istakao je da služba postaje servis, gde su na jednom mestu objedinjene sve procedure, bilo posetom, bilo klikom na računaru. Godišnje se gradskoj upravi podnosi oko 30.000 zahteva građana. Takođe i u 30 seoskih mesnih zajednica objedinjena je procedura. Šabac je uveo i tzv. virtuelnog asistenta, gde tokom 24 sata, svakog dana, građani mogu da dobiju sve informacije. Time se barem za 60 odsto rasterećuje rad gradskih službenika.