Zaštitnik potrošača ostao bez struje 1Foto: Pixabay/StockSnap

Predsednik Udruženja Radomir Ćirilović kaže da bi to bilo smešno da nije žalosno i cinično.

„Kako ugovor može da se raskine, ako nije ni sklopljen“, logično se pita Ćirilović.

Priča o mukama zaštitnika potrošača sa javnim preduzećima počinje u oktobru 2017. godine kada je „Prosperitet“ potpisao ugovor o zakupu poslovnog prostora na pomenutoj adresi sa Gradskom upravom za imovinu.

Sa potvrdom o saglasnosti te uprave drugim potrebnim papirima Ćirilović je otišao u Elektrodistribuciju Novi Sad, ali ugovor o isporuci struje nije potpisao.

Ispostavilo se da je prethodni zakupac lokala ostao dužan oko 27 hiljada dinara, te mu je rečeno da „Prosperitet“ mora da plati dug, ako želi da ima struju u lokalu.

„Šta ja imam sa tim, vi ste dužni da od dužnika naplatite dug, a ne da ga prebacujete nama koji sa ranijim zakupcem nemamo nikakve veze“, nije se dao Ćirilović.

Obraćao se i Upravi za imovinu i obećano mu je da će se to rešiti. Lokal je dobijao struju, a „Prosperitet“ uredno plaćao račune.

Više puta se Ćirilović obraćao gradskoj upravi da reši dugovanje prethodnog zakupca, kako bi mogao da reguliše svoj odnos sa EPS-om.

Gradska uprava je konačno prošle godine platila dug i od tada je ona „Prosperitetu“ slala račune za struju, koje je ovo udruženje redovno plaćalo.

Da se stvar dodatno zakomplikuje pobrinuli su se EPS i Gradska uprava za imovinu, koju je snabdevač strujom obavestio da je njihov ugovor raskinut na zahtev kupca (valjda uprave) jer se „merna mesta (satovi) ne nalaze u bilansnoj grupi komercijalnog i rezervnog snabdevanja JP EPS“, sročilo je najveće srpsko javno preudzeće. Ali se ne da ni Gradska uprava koja upućuje Ćirilovića da sada može da sklopi ugovor sa tim energetskim gigantom.

EPS, međutim, i dalje kao korisnika vodi Gradsku upravu, pa Ćirilović ni u martu ove godine ne uspeva da sklopi ugovor o isporuci struje.

Epidemija korona virusa zaustavila je ovu birokratsku i ko zna još kakvu zavrzlamu i šetanje od šaltera do šaltera, a kao hladan tuš Ćirilović je polovinom maja utvrdio da lokal „Prosperiteta“ nema struju, a kako je u zapisniku cinično navedeno „zbog raskida ugovora“.

EPS je, dakle, raskinuo ugovor sa Gradskom upravom za imovinu, ali nije sklopio ugovor sa „Prosperitetom“.

Na pitanje Danasa da navedu koliko korisnika poslovnog prostora u svojini Grada Novog Sada nije u mogućnosti i zbog čega da sa Elektrodistribucijom NS sklopi ugovor o isporuci električne energije kao što je to slučaj sa Udruženjem „Prosperitet“ iz Uprave za imovinu stigao je kratak odgovor:

„Kako nam je iz EPS-a odgovoreno, Udruženje „Prosperitet“ je predalo dokumentaciju i biće pozvani na zaključenje ugovora“.

Bile su potrebne tri godine da se reši najprostija stvar: da se raskine ugovor sa prethodnim zakupcem i sklopi sa novim. Ali, zašto prosto kada može komplikovano.

Radomir Ćirilović jetko primećuje kakve sve muke i komplikacije imaju građani kada je zaštitiniku prava potrošača potrebno toliko godina da reguliše svoje pravo – da kupuje struju i plaća račune.

Obečanja ima, struje nema. Radovan Balać

Nema grejanja, ima duga

„Prosperitet“ se nije namučio samo sa EPS-om da reši problem snabdevanja strujom. Još je možda smešniji ili tužniji spor sa JKP „Novosadska toplana“.

Naime, kada je preuzeo lokal u kojem je sedište udruženja, Ćirilović se obratio Toplani da sklopi ugovor o isporuci toplotne energije i plaćanju računa.

U Toplani mu je rečeno da u lokalu nema grejanja, niti da ga imaju na spisku, iako su pre oko 30 godina postavljeni radijatori i prostor bio zagrevan.

Ipak, krajem prošle godine potpisan je ugovor o grejanju, ali je „Prosperitetu“ stiglo ne malo iznenađenje: Toplana je ispostavila račun za godinu dana unazad.

„Traže da platimo za period kada po njihovoj tvrdnji nismo imali

grejanje, niti ugovor“, ironično primećuje Ćirilović.

close
Zaštitnik potrošača ostao bez struje 2

Prijavite se za
NJUZLETER

Svake subote u formi mejla biće Vam dostupan pregled nedelje koji za Vas biraju i komentarišu kolumnisti Danasa.

Vaša email adresa biće korišćena isključivo za potrebe slanja njuzletera u skladu sa Politikom privatnosti.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.