Dragan Ilić Foto: N1

Za povezivanje radnog staža za period od 2010. do avgusta 2018, iz stečajne mase preduzeća ili iz državne kase, prema proceni Poreske uprave, treba da se izdvoji oko 320 miliona dinara.

Spisak nekadašnjih radnika Zastave kamiona kojima se duguje za neisplaćene zarade sa tačnim iznosom njihovih ukupnih potraživanja, do kraja nedelje će biti dostavljen nadležnima u Ministarstvu privrede, s kojima će se potom razmotriti mogućnosti za isplatu zaostalih plata bivšim „kamiondžijama“. Radnici Kamiona insistiraju da im se zaostale zarade isplate iz državne kase, na osnovu obaveze koju je Vlada Srbije prema Zastavinim radnicima preuzela još 2008. godine.

Smatraju da je to, najverovatnije,  jedini način za naplatu  potraživanja, pošto ne veruju da je u stečajnoj masi njihove nekadašnje fabrike ostalo mnogo toga vrednog.

– Bili smo nedavno u Ministarstvu privrede, gde smo sa nadležnima razgovarali o zahtevima radnika Kamiona, pre svega o mogućnosti da se im se zaostale zarade isplate primenom Protokola iz 2008, koji je Vlada Srbije sa reprezentativnim sindikatima Grupe Zastava vozila potpisala uoči dolaska Fijata u Kragujevac, i kojim je predviđena obaveza države da zbrine sve radnike te grupe do konačnog rešenja statusa Zastavinih fabrika. Na poslednjem sastanku u Ministarstvu privrede dogovorili smo se da treba videti da li postoje zakonske mogućnosti za primenu Protokola koji je potpisan pre 12 godina. Mi mislimo da je taj dokument još uvek pravno validan, tim pre što je aneksiran 2012. i 2013, a da li tako misli i aktuelna Vlada Srbije, saznaćemo uskoro – rekao je juče našem listu član organizacionog odbora protesta bivših radnika Zastave kamiona Milić Micić.

Ističe, pritom, da će, ukoliko ne bude definitivnog dogovora o isplati zarada, bivši radnici Kamiona sigurno ponovo da izađu na ulice.

– Od 2001. do 2013. godine, država je u Zastava kamione, kroz subvencije i druge oblike bespovratne finansijske podrške oporavku fabrike, uložila više 50 miliona evra, što kao diplomirani ekonomista koji je 20 godina radio u računovodstvu fabrike, pouzdano znam. Umesto oporavka i ponovnog pokretanja proizvodnje, u Kamionima je, uprkos svom uloženom novcu, u septembru prošle godine pokrenut stečaj. Država je, s druge strane, Zastavi kamionima otpisala deo dugova na ime dela preuzete imovine i pogona Lakirnica i Karoserija za novoformiranu fabriku za proizvodnju vojnih vozila – Zastava TERVO. Oba ta pogona, javna je tajna, nisu u funkciji, a vojno vozilo kojim TERVO paradira pred vojnim i državnim vlastima odavno je proizvedeno u Zastavi kamionima – ističe Milić Micić.

Povezani tekstovi