Fruškogorska vina krenula u pohod na tržište Kine 1

Prvi od šesnaest kontejnera sa vinima Frušgorskih vinograda – „fruškać“ beli, roze i crveni – krenuo je prekookeanskim brodom od Banoštora ka tržištu Kine.

Kako navode iz Fruškogorskih vinograda, ovom važnom izvoznom poslu doprinela je činjenica da je predsednik NR Kine, Sji Đinping, prilikom nedavne posete Srbiji, bio oduševljen „fruškaćem“, što je pokrenulo pregovore i ugovaranje izvoza vina u Kinu. Vina iz fruškogorskog vinogorja naročito su popularna u severoistočnom delu Kine, pre svega u Šangaju. Zanimljivo je da je i deklaracija prilagođena kineskom tržištu, s obzirom na to da se na njoj, osim originalnog, ćirilično ispisanog, imena vina, nalazi i novi brend – „duša Balkana“, ispisan kineskim pismom. Time je kompanija Fruškogorski vinogradi želela da iskoristi prostor za promociju naše zemlje, ali i celog regiona. Inače, „fruškać“ se u Fruškogorskim vinogradima, koji se prostiru na površini od oko 80 hektara, proizvodi od 2016. godine. Godišnji obim proizvodnje je oko 300.000 litara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari