Građani nemaju poverenje u banke 1Foto: Aleksandar Veljković

Predsednik Udruženja bankarskih klijenata „Efektiva“ Dejan Gavrilović izjavio je danas da je u istraživanju, koje je sprovelo ovo Udruženje, 98 odsto ispitanika odgovorilo da nema poverenje u bankarski sektor u Srbiji.

Gavrilović je, na konferenciji za novinare, rekao da 88 odsto anketiranih smatra da štednja u banci nije sigurna, dok je 17 odsto odgovorilo da bi potpisalo ugovor na sugestiju službenika banke bez čitanja.

On je rekao da 96 odsto ispitanika smatra da službenici banaka nisu dovoljno obučeni i voljni da precizno i jasno odgovore na svako pitanje klijenta, a 95 odsto kaže da su strane banke donele više lošeg nego dobrog u Srbiju.

Gavrilović je rekao da je 99 odsto ispitanika odgovorilo da je korisnik neke finansijske usluge, 93 odsto je imalo primedbu kada je u pitanju korišćenje ovih usluga, dok 87 odsto primedbu nije uspelo da reši dogovorom.

Gavrilović je naveo da je 98 odsto ispitanika, koji su se obratili Narodnoj banci Srbije sa zahtevom da im pomogne posredovanjem u rešavanju problema, reklo da im ova institucija nije pomogla.

Skoro 99 odsto ispitanika reklo je da nisu u dovoljnoj meri zaštićeni kao korisnici neke bankarske usluge ili osiguranja, istakao je Gavrilović.

Gavrilović je rekao da je 90 odsto odgovrilo da ne veruje da bi im osiguravajuća kuća uvek i u celosti isplatila osiguranu sumu.

Gavrilović je dodao da je „Efektiva“, kada je u pitanju bankarski sektor, do sada podnela više od 2000 tužbi, doneto je oko 50 pravosnažnih presuda, a nekim građanima je vraćen novac ili su im smanjene rate.

Gavrilović je naveo da su u prethodnih godinu dana primili oko 5000 prigovora potrošača, podneli su 15 pojedinačnih potrošačkih sporova i dve kolektivne tužbe, preko Ministarstva trgovine koje je nadležno za ovu oblast, i to protiv komunalnih preduzeća „Eko Grocka“ i JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“.

„Efektiva“ je sprovela i istraživanja koja se odnose na zadovoljstvo potrošača robom i uslugama koje trgovci nude, kao i radom komunalnih preduzeća.

Stručni saradnik „Efektive“ Milica Živković rekla je da 98 ispitanika smatra da su proizvodi na našem tržištu nebezbedni, ali samo 21 odsto pročita deklaraciju koja se nalazi na proizvodu.

Ona je navela da je samo deset odsto ispitanika reklo da bi kupilo na preporuku prodavca bilo koji proizvod, 90 odsto anketiranih smatra da bi možda bili obmanuti, a 97 odsto ocenjuje da državne institucije ne kontrolišu kvalitet proizvoda koji su u prodaji na našem tržištu.

Prema njenim rečima, 99 odsto ispitanih smatra da roba koja se prodaje u Srbiji nije istog kvaliteta kao ona u inostranstvu, iako je u pitanju ista roba.

Međutim, čak 63 odsto ispitanika radije kupuje domaće proizvode.

Ona je navela da potrošači više veruju malim trgovcima, poznatim brendovima, a 74 odsto ispitanika nije zadovoljno kvalitetom usluge i znanjem prodavaca.

Živković je dodala da samo jedan odsto smatra da se zakon koji reguliše ovu oblast sprovodi kako treba.

Ona je rekla da 94 odsto ispitanika nije zadovoljno nekim komunalnim preduzećem, a 97 odsto smatra da usluga koju dobijaju nije srazmerna ceni koju plaćaju.

Kako navodi, 95 odsto anketiranih ne smatra da komunalna preduzeća stvarno mere potrošnju svakog potrošača, a 92 odsto je odgovorilo da veruje da najčešće paušalno određuju račune. 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari