Ipak neizvesna većina u Skupštini grada o poklanjanju niškog aerodroma 1Foto: Vesna Torović

Povodom neistina iznesenih na KZN gradskog odbora SNS u nišu juče, reagovala je Inicijativa “Ne damo niški aerodrom”.

Izjava poverenika niškog Gradskog odbora SNS, Zvezdana Milovanovića, gde uslovljava razvoj niškog aerodroma obaveznim prenosom vlasništva na Republiku, predstavlja dezinformaciju, jednaku onoj gde postojanje aerodroma proglašava uspehom SNS-a. Zaboravlja se da je aerodrom otvoren 1986. zahvaljujući ulaganjima tadašnje Skupštine opštine Niš i samodoprinosa građana. Takođe je preskočena istorija rehabilitacije aerodroma nakon NATO bombardovanja, uz veliko zalaganje tadašnjih lokalnih vlasti i pomoći Vlade Norveške, navodi se u saopštenju za medije iz inicijative.

Milovanović nastavlja sa špekulacijama, jer ne priznaje greške SNS vlasti koja je takođe „upravljala“ aerodromom sa gubicima sve do 2016. godine. Interesantno je kako i Milovanović i Bulatović zaboravljaju odgovornost SNS vlasti za neispunjavanje ugovornih obaveza, kao na primer, eksproprijaciju samo 0,5 ha od ugovorenih 157 ha od 2012. do danas, kao deo obaveza po Ugovoru potpisanom 22.10.2010, saopštava Inicijativa “Ne damo niški aerodrom”.

Kako se saopštava Milovanović dalje iznosi neistinu o ulaganjima SNS u niški aerodrom. Ovo je klasičan spin jer ne postoje podaci da je politička partija SNS ulagala bilo kakav novac u niški aerodrom. Pozivamo gospodina Milovanovića da dostavi dokaze u uplatama SNS-a u niški aerodorom.

Bulatović iznosi neistinu da je država sve ovo vreme obezbeđivala da aerodrom u Nišu funkcioniše, što se može videti iz pregleda ulaganja u aerodrom. Republika nije uložila niti 1 dinar u niški aerodrom u poslednje tri godine o kojima najčešće pričaju čelnici SNSa.

Bulatović takođe iznosi neistinu da su za dalji razvoj i održavanje aerodroma potrebni milioni i milioni evra, a da grad nema toliko para u budžetu. Postoje analize i strategije koje je grad usvojio i koje jasno definišu razvoj aerodroma u finansijskim okvirima koje grad može da podnese. Za prethodne godine, kada je aerodrom dostigao i najveći stepen razvoja, imamo podatke. U 2016. godini, grad je uložio oko 46 miliona dinara, a u 2017. oko 100 miliona dinara, što je manje od 2 posto budžeta grada. Da podsetimo, reč je o investicijama, ne subvencijama u letove. Te investicije vraćaju godišnje i do milijardu dinara privredi grada, sa tendencijom porasta u narednih 10 godina, stoji u saopštenju za medije.

Pozivamo gospodina Bulatovića da nam dostavi analize na koje se poziva kad iznosi podatke o potrebnim sredstvima za naredne godine. Bulatović je nastavio u istom maniru iznošenja neistinitih podataka, gde napominje da je zbog Niša Beogradu bila „uskraćena“ mogućnost low-cost letova. Poznata je činjenica da low cost operateri izbegavaju velike aerodrome u državnom vlasništvu, kao što je slučaj sa aerodromom Nikola Tesla u Beogradu. Upravo zbog toga i neće biti jeftinih letova u Nišu kada nam aerodrom oduzme centralni nivo vlasti.

Kako stoji u saopštenju nakon svih razotkrivenih neistina, imaju i pitanje za građane i građanke Niša. Da li bilo ko veruje u izjavu predstavnika SNS-a da imaju većinu u Skupštini koja će odlučivati o aerodromu, nakon svega rečenog, i naravno nakon još jednog odlaganja sednice?

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari